Hamilton: Takhle mě týmový kolega ještě nikdy neporážel, chci to změnit!

Mercedes si v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka 2013 vybojoval čtvrtou pole position v řadě. Do závodu odstartují oba jeho piloti z první řady, a to v pořadí Rosberg, Hamilton.
Hamilton: Takhle mě týmový kolega ještě nikdy neporážel, chci to změnit!

Kvalifikace na Velkou cenu Monaka přinesla další důkaz toho, že Nica Rosberga opravdu není radno podceňovat. Německý pilot již potřetí v řadě porazil v kvalifikaci svého týmového kolegu, mistra světa z roku 2008, Lewise Hamiltona a připsal si tak na své konto další pole position. Hamilton se pak musel spokojit až s druhým místem.

Britský pilot si nicméně ani v nejmenším nestěžuje. "Celý víkend jsem se trápil, pral jsem se s vozem," vysvětloval Hamilton radost z druhého místa. "Je to poprvé od roku 2005, co se mi něco takového v Monaku stalo. Každý rok jsem to měl pod kontrolou a nevznikly žádné problémy. Jsem tedy moc rád, že jsem teď tam, kde jsem, a že pro tým uzavírám první řadu. Pro mě je to velké zlepšení, když vezmu v úvahu tréninky."

To, že je Brit porážen svým mladším týmovým kolegou, ho zatím příliš neznepokojuje: "Je to pro mě nová situace, zatím se s ní ale vypořádávám opravdu dobře. Co se týče rychlosti (a porážení týmových kolegů), dařilo se mi v minulosti lépe, takže tohle je zatím rozhodně nejhorší případ. Potřebuju to změnit a doufejme, že jakmile dokážu z auta vyždímat maximum, uvidíte mou skutečnou rychlost," dodal. 

Nico Rosberg si sice v kvalifikaci vybojoval již třetí pole position v řadě, je si však vědom, že se mu ani jednu z předchozích dvou nepodařilo přeměnit ve vítězství. Do karet mu hraje fakt, že v úzkých monackých uličkách je předjíždění obtížné, velkou roli tu ale bude hrát stav pneumatik, což Rosbergovi vrásky na čele zrovna neubírá.

"Jsem šťastný, že startuju z prvního místa, v Barceloně jsme se ale hodně trápili, dojeli jsme sedmdesát sekund za vítězem závodu," svěřil se Rosberg s tím, co ho znepokojuje. "Zlepšujeme se, je ale obtížné rozumět pneumatikám a dostat z nich co nejvíc. Zlepšujeme se kousek po kousku, máme před sebou ale ještě hodně otazníků. Zítřek bude těžký, to je naše slabina. Doufejme, že to bude lepší než v Barceloně, pořád je to ovšem slabé místo. Třeba to ale bude o něco lepší, než očekáváme, takže si počkejme a uvidíme."

Klíčový bude podle vítěze kvalifikačního klání start do závodu a první zatáčka. "Start bude důležitý kvůli tomu, abychom se do první zatáčky dostali jako první. Mám tu výhodu, že jsme první, teď už jen musíme počkat, jak to půjde a kdo bude mít nejrychlejší strategii," dodal.

Další článek: Kdo byl dnes největším nepřítelem McLarenu? Sám McLaren

11:27 | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00