Hamilton: Takhle mě týmový kolega ještě nikdy neporážel, chci to změnit!

Mercedes si v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka 2013 vybojoval čtvrtou pole position v řadě. Do závodu odstartují oba jeho piloti z první řady, a to v pořadí Rosberg, Hamilton.
Hamilton: Takhle mě týmový kolega ještě nikdy neporážel, chci to změnit!

Kvalifikace na Velkou cenu Monaka přinesla další důkaz toho, že Nica Rosberga opravdu není radno podceňovat. Německý pilot již potřetí v řadě porazil v kvalifikaci svého týmového kolegu, mistra světa z roku 2008, Lewise Hamiltona a připsal si tak na své konto další pole position. Hamilton se pak musel spokojit až s druhým místem.

Britský pilot si nicméně ani v nejmenším nestěžuje. "Celý víkend jsem se trápil, pral jsem se s vozem," vysvětloval Hamilton radost z druhého místa. "Je to poprvé od roku 2005, co se mi něco takového v Monaku stalo. Každý rok jsem to měl pod kontrolou a nevznikly žádné problémy. Jsem tedy moc rád, že jsem teď tam, kde jsem, a že pro tým uzavírám první řadu. Pro mě je to velké zlepšení, když vezmu v úvahu tréninky."

To, že je Brit porážen svým mladším týmovým kolegou, ho zatím příliš neznepokojuje: "Je to pro mě nová situace, zatím se s ní ale vypořádávám opravdu dobře. Co se týče rychlosti (a porážení týmových kolegů), dařilo se mi v minulosti lépe, takže tohle je zatím rozhodně nejhorší případ. Potřebuju to změnit a doufejme, že jakmile dokážu z auta vyždímat maximum, uvidíte mou skutečnou rychlost," dodal. 

Nico Rosberg si sice v kvalifikaci vybojoval již třetí pole position v řadě, je si však vědom, že se mu ani jednu z předchozích dvou nepodařilo přeměnit ve vítězství. Do karet mu hraje fakt, že v úzkých monackých uličkách je předjíždění obtížné, velkou roli tu ale bude hrát stav pneumatik, což Rosbergovi vrásky na čele zrovna neubírá.

"Jsem šťastný, že startuju z prvního místa, v Barceloně jsme se ale hodně trápili, dojeli jsme sedmdesát sekund za vítězem závodu," svěřil se Rosberg s tím, co ho znepokojuje. "Zlepšujeme se, je ale obtížné rozumět pneumatikám a dostat z nich co nejvíc. Zlepšujeme se kousek po kousku, máme před sebou ale ještě hodně otazníků. Zítřek bude těžký, to je naše slabina. Doufejme, že to bude lepší než v Barceloně, pořád je to ovšem slabé místo. Třeba to ale bude o něco lepší, než očekáváme, takže si počkejme a uvidíme."

Klíčový bude podle vítěze kvalifikačního klání start do závodu a první zatáčka. "Start bude důležitý kvůli tomu, abychom se do první zatáčky dostali jako první. Mám tu výhodu, že jsme první, teď už jen musíme počkat, jak to půjde a kdo bude mít nejrychlejší strategii," dodal.

Další článek: Kdo byl dnes největším nepřítelem McLarenu? Sám McLaren

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00