Lewis Hamilton řekl, že hraním počítačové hry se může o závodním okruhu formule 1 naučit stejně, jako když na něm jede v profesionálním simulátoru týmu Mercedes.
Simulátory se v současné době, kdy je pravidly striktně omezen počet testovacích dní přímo na trati, staly pro týmy ve formuli 1 téměř nepostradatelným nástrojem.
Hamilton přiznal, že na simulátoru odjel na novém městském okruhu v Baku, který bude o tomto víkendu hostit Velkou cenu Evropy, pouze osm kol.
„Na simulátoru moc nejezdím, protože v tuhle chvíli není nejlepší. Pracujeme na tom, abychom jej vylepšili,“ řekl Hamilton.
„Netrávím na simulátoru moc času. Když jsem byl u McLarenu, využívali jsme ho až příliš. Mohl bych utratit 100 liber za PlayStation a naučil bych se toho o okruhu stejně.“
Simulátory jsou podle Hamiltona účelnější pro inženýry než jezdce, protože pocitu z řízení skutečného monopostu nelze dosáhnout na žádném simulátoru.
„Mezi jízdou na simulátoru a řízením reálného vozu je rozdíl, nejsou tam žádné emoce,“ dodal Hamilton. „Když jdete na simulátor, musíte se mu přizpůsobit. V autě se tomu nepřizpůsobujete, tam jedete. Na simulátoru tomu musíte přizpůsobit své pocity, nedosáhnete tam stejných pohybů nebo stejných hrbolů.“
„Den předtím jedete na stejném okruhu a v pondělí jste na simulátoru, kde chybí hrboly, obrubníky jsou jiné, stejně tak rychlost je jiná. Inženýři se dozvědí více o použití paliva, využití energie a aerodynamiky.“
Hamilton také přiznal, že si už v posledních letech neprochází ve čtvrtek před tréninky okruh, jako je to běžné u většiny jezdců a týmů, aby se s danou tratí co nejlépe seznámili.
„Chodil jsem po okruzích od formule Renault do asi mé třetí nebo čtvrté sezóny ve F1 a v mém víkendu to nebyl žádný rozdíl,“ řekl trojnásobný mistr světa.
„Tratě si neprocházím od roku 2010 a nevidím rozdíl. U ostatních to může fungovat, pro mě to ale nehraje roli.“
Foto: Getty Images / Dan Istitene