Hamilton si před restartem nepřepnul režim motoru. Důsledky bagatelizuje | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Hamilton si před restartem nepřepnul režim motoru. Důsledky bagatelizuje

Lewis Hamilton zůstal během safety caru na trati. Max Verstappen se před něj však dostal velmi rychle.

Verstappen měl lehkou práci. Měl měkké pneumatiky, pro které si zajel během safety caru. Hamilton naopak zůstal na trati, což následně týmu v rádiu vyčítal. Podle týmu šlo o pokus vyhrát závod, i když šance nebyly velké.

Kromě toho ale Hamilton trochu rychlejším restartem poskytl Verstappenovi na rovince slipstream. V neposlední řadě měl Hamilton špatně nastavený motor. Vliv této chyby však bagatelizuje.

„Do závodního režimu jsem se dostal pozdě, ale na rovince jsem byl v závodním režimu,“ řekl Hamilton, kterého cituje Autosport. „Na rovince byli prostě hodně rychlí.“

Hamilton byl během safety caru upozorněn svým závodním inženýrem Peterem Bonningtonem, aby přepnul na vyvážené závodní nastavení, kterým je Strat Five. Znovu mu to připomenul ve chvíli, kdy už byl Hamilton v poslední klopené zatáčce. V té dobu byl krátce bez 160 koní výkonu, které měl k dispozici od jednotky MGU-K. 

Hamilton má ale také pravdu, že rychlost Red Bullu na rovinkách je obrovská. V závodě dosáhl nejvyšší rychlosti na speed trapu Lando Norris, ale oba jezdci Red Bullu byli hned za ním. Verstappen na speed trapu dosáhl rychlosti 326,9 km/h. Jezdci Mercedesu skončili na opačném konci tabulky. Hamiltonova rychlost byla jen 315,3 km/h.

„Naše auto má příliš velký odpor,“ řekl Toto Wolff. „A než to napravíme, bude velmi těžké s nimi bojovat na rovince, zejména na trati, kde se obtížně předjíždí. Nikdy neříkej nikdy. Ale pravděpodobnost (že se nám podaří Red Bull předjet) je menší než 50 %.“

Doporučujeme

Články odjinud