Chyba v kvalifikaci na měkkých pneumatikách ovlivnila závodní strategii Lewise Hamiltona a zkomplikovala mu v Sepangu cestu do cíle.
Jezdci McLarenu měli jet Grand Prix Malajsie se stejnými strategiemi, ale Hamilton musel nakonec absolvovat jednu zastávku navíc. Jednou z příčin byla chyba v kvalifikaci, kde si probrzděním poškodil jednu sadu měkkých pneumatik. Tu pak nemohl nasadit při druhé zastávce v boxech jako Button, místo toho musel použít tvrdé pneumatiky. A při dalším přezutí nasadil znovu tvrdé, které už ale byly použité.
"Myslím, že se Lewis trápil na druhé sadě tvrdých pneumatik, protože byly použité. Ale to neznamená, že jsou pneumatiky nekonzistentní," řekl šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "V kvalifikaci si poškodil sadu měkkých pneumatik, takže při druhé zastávce v boxech musel nasadit tvrdé, i když ta sada byla nová a OK. Problém byla třetí zastávka, tam už musel nasadit použité tvrdé pneumatiky a od začátku měl na nich problémy. To, že se bránil před Markem a Fernandem, v tomto ohledu nepomohlo. Přispělo k tomu tedy několik věcí, ale znovu ´nastartovat´ použitou sadu tvrdých pneumatik bylo těžké."
Hamilton měl tedy původně jet stejně jako Button sady měkká-měkká-měkká-tvrdá. Protože ale jednu sadu měkkých pneumatik probrzdil v kvalifikaci, tým mu naplánoval strategii měkká-měkká-tvrdá-tvrdá. Ta ale nestačila, protože druhá sada tvrdých pneumatik byla použitá a Hamilton dospěl k závěru, že by ho pod šachovnicovou vlajku nedovezla.
"Nechtěli jsme stavět (s Hamiltonem počtvrté), ale nakonec rozhoduje jezdec. A pokud trvá na zastávce, tak mu pneumatiky vyměníte," uvedl Whitmarsh. "Na té sadě (druhá tvrdá) mu to od začátku nejelo a domníval se, že by na nich závod nedojel. My jsme doufali, že ano."
Hamiltonovi v závodě pochopitelně nepomohlo ani poškození vozu způsobené Fernandem Alonsem. "Myslím, že došlo k poškození otvorů ve spodní části křídla a podlahy, v číslech to byla ztráta asi pěti až sedmi bodů přítlaku, ale nemyslím, že to mělo zásadní význam," vysvětlil šéf McLarenu.