Hamilton si myslí, že mu zákaz FRIC pomůže

Když se zakázalo propojení předního a zadního zavěšení, hodně se diskutovalo, jaký vliv to bude mít na rozložení sil. Lewis Hamilton si myslí, že právě jemu může zákaz systému pomoci.
Hamilton si myslí, že mu zákaz FRIC pomůže

Kvantifikovat nějak vliv zákazu systému FRIC na rozložení sil nelze. Někteří se o to pokoušeli, obecně se má za to, že jedním z nejvíce postižených týmů je Lotus, který ho používal velmi dlouho.

Naopak týmem, který na zákazu trochu vydělal, je Sauber. Rozdíly jsou ale malé. Také se předpokládalo, že nejdokonalejší FRIC má Mercedes. V Maďarsku sice stříbrné šípy prohrály, Hamilton nedokázal předjet Ricciarda ani Alonsa, ale to vše souviselo spíše s průběhem závodu, strategiemi a profilem okruhu.

FRIC: Jak funguje a co změní jeho zákaz?

FRIC: Jak funguje a co změní jeho zákaz?

Se zajímavým názorem přišel Lewis Hamilton. Ten si myslí, že mu zákaz FRIC pomůže v souboji s Rosbergem. Svůj názor neopírá o to, že by se mu bez FRIC jezdilo lépe nebo se snadněji přizpůsobil, ale o hmotnost.

Rosberg má menší hmotnost, což je samozřejmě výhoda. Inženýři se snaží snížit hmotnost všeho, aby mohli vůz lépe vyvážit. Někteří piloti zejména letos, kvůli zavedení nových pohonných jednotek, drželi až drastické diety, za které by se nemusely stydět ani slavné modelky.

Díky zákazu FRIC je ale podle Hamiltona vůz trochu lehčí, což mu umožní během letní přestávky přibrat.

„Jsem velmi, velmi lehký, ale auto (bez FRIC) je lehčí, takže mohu trochu nabrat na váze během přestávky. Budou to svaly a ne tuky, takže se mohu vrátit silnější fyziky i psychicky“, říká Hamilton.  

Diskuze (16) Další článek: Massa je šťastný, že dokončil závod
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00