Lewis Hamilton závod kvůli technickému problému nedokončil, ale i kdyby ano, o vítězství by nebojoval. Hamilton i Ricciardo museli kvůli puchýřům do boxů i podruhé.
Pro tři okruhy: Barcelona, Paul Ricard a Silverstone, na kterých je nový asfalt, připravilo Pirelli speciální pneumatiky. Rozdíl je v tloušťce běhounu, který bude o 0,4 mm tenčí. Důvodem úprav jsou obavy, že by se na pneumatikách mohly vytvářet puchýře – tedy to, co potkalo některé jezdce v Rakousku.
Mercedesu tyto upravené pneumatiky sedí, takže není divu, že si Hamilton po závodě stěžoval, že je Pirelli nedovezlo také na Red Bull Ring.
„Měli jsme sem přivést jiné pneumatiky,“ řekl Hamilton, kterého cituje RaceFans. „Měly to být stejné pneumatiky, které jsme měli v předešlém závodě.“
Na dotaz, zda je neobvyklé vidět na pneumatikách puchýře, reagoval Hamilton: „Není to neobvyklé. Když uděláte špatné rozhodnutí, tak se to stane. Tento víkend měli přivést ty druhé pneumatiky.“
„Snažil jsem se předjíždět, ale s těmito pneumatikami je to problém. Měl jsem rychlost, abych měl dobrý závod, držel se ostatních a bojoval s nimi po zbytek závodu, ale tyhle pneumatiky to nezvládnou. Za těchto okolností to fanoušky okradlo o možnost vidět více závodění. Ale je to tak, jak to je.“
„Tyto pneumatiky nejsou dost dobré, abychom na nich mohli skutečně závodit. Je to škoda, že tyto pneumatiky nejsou dost dobré, abyste s nimi mohli bojovat. Udělají se vám puchýře.“
Puchýře jsou součást hry, říká Pirelli
„Dnešní závod na rychlém Red Bull Ringu byl velmi obtížný, navíc s mnohem vyšší teplotou trati než v předchozích dnech,“ uvedl v tiskové zprávě Mario Isola z Pirelli.
„Viděli jsme tvorbu půchýřů na některých vozech – mimo monopostů na stupních vítězů – což vedlo k řadě strategií jedné i dvou zastávek v boxech. Tento efekt byl umocněn tím, že většina jezdců odjela druhý stint na měkké směsi, která se opotřebovává méně než ostatní nominované, tím si zachovává více gumy i tepla a je tak k puchýřům náchylnější.“
Pro Motorsport.com pak Isola uvedl, že puchýře jsou součást hry, i když samozřejmě nesmí být extrémní.
„Na této trati jsme v loňském roce měli nějaké puchýře, takže považujeme tuto trať za potenciální pro puchýře,“ uvedl Isola.
„Puchýře a drolení jsou dva efekty, které týmy dobře znají a vědí, jak je zvládnout. Samozřejmě nechceme mít situaci, ve které máme všude puchýře, protože to není skutečný závod.“
„Musí manageovat puchýře nebo vyměnit pneumatiky kvůli puchýřům, ale nesmí to být masivní puchýře, které ovlivňují výsledek závodu.“
Isola také potvrdil, že se mezi pátkem a nedělí změnily teploty. Během tréninku navíc týmy neodjedou tak dlouhé stinty.
„V pátek a v sobotu jsme dokonce viděli na ultraměkkých drolení a ne puchýře,“ prozradil vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli.
Foto: Getty Images / Charles Coates