Hamilton se obával možného opakování defektu v závěru závodu

Lewis Hamilton přiznal, že byl nervózní z možného defektu pneumatiky v závěru Velké ceny Belgie formule 1, jako se mu již stalo letos při závodě na Silverstonu. V obou případech ale Hamilton nakonec vyhrál.
Foto: Getty Images 
Hamilton se obával možného opakování defektu v závěru závodu | Foto: Getty Images

Hamilton stylem start-cíl získal páté letošní vítězství, díky čemuž navýšil náskok v čele průběžného pořadí už na 47 bodů.

Brit ke své jediné zastávce v boxech využil výjezdu safety caru v 11. kole a přezul na tvrdou sadu pneumatik, se kterou absolvoval zbývajících 33 kol.

V průběhu závodu pilot Mercedesu několikrát probrzdil a potýkal se i s vibracemi. Hamilton se proto obával, že by se mohl opakovat závěr ze závodu na Silverstonu, kdy dostal v polovině posledního kola defekt, ale i tak dokázal dojet do cíle a udržet vedení.

„Nebyl to nejjednodušší závod, bylo tam pár dramatických momentů. Probrzdil jsem do páté zatáčky a začal jsem mít vibrace, hlavně v brzděni do poslední zatáčky. Teplota pneumatik pomalu klesala. Bez ohledu na to, kolik jsem tlačil, jsem měl pocit, že s tím, jak odcházela guma, začala klesat teplota v pneumatice,“ řekl Hamilton.

„Trochu mě to trápilo, ale bylo to dobré. Byl jsem trochu nervózní, že bychom mohli mít s pravou přední pneumatikou ke konci scénář jako na Silverstonu, takže jsem se o ní staral. Zdá se, že pneumatika měla ještě hodně gumy, takže to asi bylo v pohodě.“

Hamilton dokázal na rovince Kemmel v prvním kole závodu udržet vedení před týmovým kolegou Valtterim Bottasem, který ani nedokázal využít větrného pytle k útoku. Podle Hamiltona k tomu pomohla také jeho chyba v první zatáčce, kdy musel korigovat smyk, Bottas musel zpomalit a ztratil rychlost.

„Jsem si jistý, že musel zvolnit a když jsme se dostali nahoru na vrchol kopce, neměl dost času zaútočit.“

Bottas se nechtěl spokojit s druhým místem

Ačkoliv si Hamilton po startu pohlídal vedení, jeho týmový kolega z Mercedesu Valtteri Bottas se na něj pokusil zaútočit na rovince Kemmel. Hamilton mu ale nedal šanci.

„Na startu to byla velká příležitost, myslím ale, že Lewis to zahrál velmi dobře. Z první zatáčky nevyjel příliš rychle, takže jsem nemohl využít výkonu motoru. V nájezdu do páté zatáčky dnes také byl vítr do zad, takže efekt větrného pytle byl menší,“ řekl Bottas.

Bottas následně chtěl využít možnosti krátkodobě zvýšit výkon motoru a pokusit se na Hamiltona zaútočit. Z boxové zdi ale dostal negativní odpověď. „Máme (možnost zvýšit během závodu výkon motoru), ale rozhodli jsme se nepoužívat to proti sobě,“ řekl závodní inženýr do vysílačky Bottasovi. „Nikdy jsem nic takového neslyšel,“ reagoval Fin.

Po restartu měl Bottas další šanci. I tentokrát si ale Hamilton udržel první místo.

„Stejná věc po restartu, nedokázal jsem ho na rovince dohnat. Myslím, že to byly hlavní příležitosti, jinak jsme ve stejném voze a Lewisova jízda byla bezchybná.“

Další článek: Giovinazzi nezvládl přetáčivý smyk, Russell ocenil svatozář

15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00