Hamilton se cítil pod tlakem od „Bottase 2.0“

Valtteri Bottas prožil prachbídnou sezónu 2018, během které s monopostem Mercedes nezískal ani jedno vítězství. Do roku 2019 tak vstoupil s velkou motivací napravit svoji reputaci a zvítězil již na úvod roku v Melbourne. V médiích se začalo psát o nové verzi finského pilota „Bottas 2.0“ a i sám Lewis Hamilton připustil, že ho týmový kolega dokázal dostat pod tlak.
Hamilton se cítil pod tlakem od „Bottase 2.0“

Minulý rok v březnu sice pole position pro australskou grand prix získal Lewis Hamilton, samotný závod však suverénním způsobem vyhrál jeho týmový kolega Valtteri Bottas, který měl na Hamiltona v cíli dvacetisekundový náskok. Po závodě se ukázalo, že Hamilton závodil s lehce poškozeným vozem, i tak ale Bottas v Melbourne zanechal velmi dobrý dojem a po závodě zahlásil do vysílačky památnou větu: „Ti z vás, kdo jste o mně pochybovali, nas*rte si.“

V Bahrajnu a v Číně posléze získal dvě vítězství v řadě Lewis Hamilton, v Ázerbájdžánu ale následně podruhé vyhrál Bottas, který se tak po čtyřech grand prix vrátil do čela pořadí šampionátu díky bodu za nejrychlejší kolo z Austrálie. Počínaje následující španělskou grand prix si sice Hamilton čtyřmi vítězstvími v řadě vybudoval velký náskok, po závodě v ulicích Baku však Brit na svých bedrech cítil tlak ze strany týmového kolegy.

Z pohledu rychlosti vývoje motoru Honda předčila Ferrari, říká Cowell z Mercedesu

Z pohledu rychlosti vývoje motoru Honda předčila Ferrari, říká Cowell z Mercedesu

„Kvalifikace byla v Melbourne dobrá, poté jsem ale ztratil závod,“ vrátil se Lewis Hamilton k úvodu minulé sezóny v rozhovoru pro Autosport. „Měl jsem poškozený vůz a cítil jsem výkonnostní deficit.“

„První závody nebývají z mé strany perfektní. Nebylo to sice úplně špatné, pořád lepší než průměr, ale cítil jsem tlak od ‚Valtteriho 2.0‘ a uvědomoval jsem si, že každý máme na kontě po dvou vítězstvích,“ zmínil Brit situaci po loňské ázerbájdžánské grand prix.

„Musel jsem zůstat sebejistý. Říkal jsme sám sobě, že nesmím dovolit, aby mě ovlivňovali vnější faktory. Pro člověka je ale velmi těžké zůstat netečný k těmto vjemům.“

Po osmi závodech se už ale nyní šestinásobný mistr světa mohl cítit o poznání uvolněněji. Hamilton po druhém místě v Ázerbájdžánu vyhrál ve Španělsku, v Monaku, v Kanadě i ve Francii a dokázal se od Bottase odpoutat. Do konce sezóny navíc přidal ještě dalších pět vítězství, zatímco Valtteri Bottas již jen dvě v Japonsku a v USA a v končeném účtování na Hamiltona ztratil 87 bodů.

Marko překvapil. Nejlepší je podle něj Hamilton

Marko překvapil. Nejlepší je podle něj Hamilton

Lewis Hamilton byl též dotázán na to, zda – li během roku 2019 preferoval více konzistentnost nad jednotlivý skvělými koly.

„Velmi důležitá pro mě byla větší konzistentnost během závodů. O skvělé kolo jsem se snažil během celého roku a některá dobrá kola jsem zajel. Ta se ale ne vždy projevila v konečném účtování. Někdy jsem zase nevyhrál pole position o půl sekundy, a tak moje kolo nevypadalo tak dobře. Pro mě ale taková kola dobrá byla, hlavně pokud jsem díky nim rozdělil obě Ferrari,“ hodnotí zpětně Hamilton své počínání v minulém roce.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Ten chlap má odvahu, říká Prost při pohledu na Leclerca

10:49 | Před 50 lety zemřel Bruce McLaren.
1. června | Indy Lights, což je taková F2 IndyCar (nadsázka) se pro letošní rok kvůli koronaviru zcela ruší.
1. června | Podle Monzy se pojede GP Itálie 6. září bez diváků.
29. května | Virtuální Le Mans se zúčastní i Giovinazzi a Leclerc. Kompletní aktuální seznam zítra na webu.