Lewis Hamilton je vyšetřován kvůli možnému porušení technických pravidel v oblasti DRS.
Technický delegát FIA Jo Bauer posílá Lewise Hamiltona ke sportovním komisařům pro porušení technických pravidel.
„Na voze číslo 44 byly zkontrolovány nastavitelné pozice horního prvku zadního křídla z hlediska souladu s článkem 3.6.3 Technických pravidel formule 1 pro rok 2021,“ píše se v zápise.
„Požadavek na minimální vzdálenost byl splněn, ale požadavek na maximální vzdálenost 85 mm při otevření a testování systému DRS podle TD/011-19 splněn nebyl. Předávám tuto záležitost stewardům k posouzení.“
Zjednodušeně řečeno se Hamiltonovo DRS otevřelo více, než pravidla (směrnice) dovolují.
Praxe je v tomto případě poměrně jasná. Sportovní komisaři prakticky vždy dají na názor technického delegáta. Za porušení technických pravidel je pak nejpřísnější trest – diskvalifikace z příslušné části víkendu. Hamilton by pak odstartoval do sprintu z posledního místa.
Aktualizace: Sportovní komisaři rozhodnou až ráno brazilského času. Potřebují další důkazy.
Vliv Red Bullu?
Podle Auto Motor und Sport byli údajně Adrian Newey a Paul Monaghan (hlavní inženýr Red Bullu) asi hodinu před kvalifikací na návštěvě u FIA a měli předložit hromadu důkazů proti zadnímu křídlu Mercedesu.
Na internetu se také objevilo video z parc fermé po kvalifikaci. Max Verstappen si nejdříve prohlíží své zadní křídlo (patrně klapku DRS) a následně zadní křídlo Hamiltonova vozu. Obou se dotýká.
Na druhou stranu FIA po kvalifikaci namátkově kontroluje více vozů. Na zadní křídlo se podívala u obou vozů Mercedesu, Red Bullu, ale třeba také McLarenu, Ferrari, Alonsa nebo Gaslyho. Celkem u 14 vozů.