Hamilton převzal vedení, Rosberg volá po lepší spolehlivosti

Lewis Hamilton se vítězstvím ve Velké ceně Singapuru posunul do čela průběžného pořadí šampionátu, Nico Rosberg totiž po technických problémech ze závodu odstoupil.
Hamilton převzal vedení, Rosberg volá po lepší spolehlivosti

Britský závodník si připsal sedmé letošní vítězství, když dotáhl čistý víkend do úspěšného konce. Situaci mu však na startu výrazně ulehčil Rosberg, který se pro technické potíže ani nerozjel do zaváděcího kola.

Rosbergův problém

Podle Toto Wolffa šlo zřejmě o problém s kabeláží ve sloupku řízení. 

Hamilton dobře zvládl start a pohlídal si vedení, které pustil pouze po závěrečné zastávce v boxech, kdy se propadl za Sebastiana Vettela s odlišnou strategií. První místo však na čerstvých pneumatikách brzy převzal zpátky a závod vyhrál.

„Chtěl jsem mít čistý víkend a tenhle byl,“ pochvaloval si Hamilton. „Snil jsem o tom včera v noci, ale nemyslel jsem si, že by se to mohlo stát. Děkuji týmu, být tady s autem, o němž víme, že se s ním dá bojovat.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hamilton přiznal, že byl ve svém předposledním stintu mírně zmatený, neboť se měl snažit vyjet co největší náskok před Vettelem, zároveň však šetřit pneumatiky.

„Úplně jsem nevěděl, co mám dělat. Natáhl jsem ten stint, jak jen to šlo a oni řekli, že potřebuju 27 sekund. Safety car mi způsobil velké problémy. Naštěstí se mi povedlo dostat tam, kam jsem potřeboval.“

Brit rovněž připustil, že byl se svým předjížděcím manévrem na Vettela trochu nedočkavý: „Byla tam úzká mezera. Možná jsem ho mohl předjet někde jinde, ale Seb byl naštěstí fér.“

Rosberg byl po závodě zklamaný, vůbec totiž neměl možnost Hamiltonovu cestu za vítězstvím ovlivnit. Potíže s volantem ho totiž nepustily už do zaváděcího kola. Němec startoval z boxů, po třinácti kolech trápení ale odstoupil definitivně.

„Šlo jen o to, že nefungoval volant, takže nefungovalo celé auto,“ řekl zklamaný Rosberg. „Musíme zjistit, o co jde, protože je to další technický problém. Už jsme pár takových letos měli a to je naše slabina.“

„Musíme těmto věcem přijít na kloub a zajistit, aby byl vůz stoprocentně spolehlivý. Nemá smysl křičet. Jde o spolehlivost a stalo se to zase. Jako tým se tomu skutečně potřebujeme dostat na kobylku, protože se nám to děje příliš často.“

Rosberg měl do závodu startovat ze druhé pozice poté, co v kvalifikaci nestačil na Hamiltona rozdílem pouhých 0,007 sekundy. V závodě byl však okraden o možnost poprat se o vítězství.

„Je to velice, velice těžké. Rovněž způsob, jakým se to odehrálo, neodjel jsem už z roštu a tak. Nebylo to dobré,“ posteskl si Němec.

„Doufal jsem, že to tým ještě dokáže spravit, ne až když jsem byl v boxech, ale předtím, protože to chvíli šlo a chvíli ne. Někdy to fungovalo, někdy to nefungovalo, takže naděje tam pořád byla.“

K Rosbergově volání po lepší spolehlivosti se přidal i Hamilton: „Kvůli Nikovi to pro tým není perfektní, takže ještě je na čem pracovat.“

 

 

Diskuze (28) Další článek: Nejrychlejší kolo zajel v Singapuru Hamilton
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00