Hamilton posledním pokusem porazil týmového kolegu Bottase

Hamilton posledním pokusem porazil týmového kolegu Bottase

Lewis Hamilton v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka přerušil sérii tří pole position svého týmového kolegy z Mercedesu Valtteriho Bottase a v ulicích Monte Carla letos podruhé vyhrál kvalifikaci formule 1.

Po prvních pokusech ve třetí části kvalifikace však byla situace opačná. Bottas byl na čele s náskokem tří desetin sekundy, Hamilton ale časem 1:10.166 nakonec porazil svého týmového kolegu o 86 tisícin sekundy.

„Toto je závod, o kterém každý pilot jako dítě sní. Nezáleží na tom, kolikrát sem přijedete, stále je to sen a stále do toho dáváte vše. Všichni kluci v továrně neúnavně pracovali, takže jsme přijeli se skvělým vozem. S Valtterim to byl úžasný souboj, Po celý víkend a ve všech závodech byl rychlý. To kolo bylo úžasné, cítím se skvěle,“ řekl Hamilton.

Pětinásobný mistr světa také přiznal, že se musel se svým vozem dostat až na limit, aby dosáhl druhé letošní pole position a 85. v kariéře.

„Máme skvělý balíček. Lidé si musí uvědomit, že pracujeme s takovým autem, jaké máme, rychlé nebo pomalé, dostáváme jej na limit. Když se dostanete na limit, je to jako zápasit s býkem. Celou dobu je mimo kontrolu, takže je to o tom pokusit se vyvážit to a reagovat v pravý čas,“ popsal.

„To kolo bylo těžké. V Rasscasse jsem měl přetáčivý smyk a dokázal jsem se z toho dostat. Trochu jsem ztratil v poslední zatáčce, ale při průjezdu cílem jsem doufal, že ta milisekunda udělá rozdíl.“

Bottas si stěžuje na studené pneumatiky a provoz

Bottas nedokázal v závěrečném pokusu ve třetí části kvalifikace zlepšit svůj čas. Viní z toho zejména nedostatečně zahřáté pneumatiky.

„V tuto chvíli jsem z kvalifikace opravdu, opravdu zklamaný. Skutečně jsem cítil, že jsem dnes měl rychlost. Celý den jsem se v autě cítil opravdu dobře. V prvním pokusu jsem měl pocit, že tam byly ještě dvě nebo tři desetiny, o které jsem se mohl zlepšit, takže jsem měl v prvním pokusu odvést lepší práci,“ popsal Bottas.

„Ve druhém pokusu jsem měl v zahřívacím kole celkem velký provoz, takže jsem musel na několika místech vyjet mimo stopu a pneumatiky ve druhém pokusu nefungovaly. Je to zklamání,“ lituje Fin.

„Problém pro mě byl ten provoz v zahřívacím kole. Bylo tam pár vozů, za kterými jsem zůstal uvězněn a musel jsem je vyjet mimo stopu. Na pneumatiky tím dostanete hodně prachu. Když je nedokážete dostatečně zahřát, je to na této trati velmi kritické.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud