Hamilton netuší, jak přišel při zastávkách o vedení

Lewis Hamilton přiznal, že ve Velké ceně Francie formule 1 s Mercedesem na vítězného Maxe Verstappena z Red Bullu nestačili.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Hamilton netuší, jak přišel při zastávkách o vedení | Foto: Getty Images / Peter Fox

Sedminásobný mistr světa se dostal na první pozici poté, co Verstappen chyboval v první zatáčce po startu a po krátkém výletu mimo trať se vrátil na druhé pozici.

Verstappen se ale na první místo vrátil při zastávkách v boxech.

„Netuším, jak jsme dnes ztratili pozici,“ řekl Hamilton a přiznal, že tým nevěděl, jak velký benefit pro Verstappena bude zastavit na výměnu pneumatik jako první.

Hamilton se na první místo vrátil ve 31. kole, kdy Verstappen zamířil k mechanikům podruhé, zatímco Hamilton do konce závodu už v boxech nebyl. Verstappen svého soupeře na novějších pneumatikách postupně stahoval a v předposledním kole se v šikaně na rovince Mistral vrátil na první místo, které už udržel až do cíle.

Mercedes podle Hamiltona udělal správně, že na Verstappenovu druhou zastávku nereagoval.

„Byl už dost daleko, jediná možnost byla zůstat na trati, protože jinak by nás znovu porazil dřívější zastávkou, já bych vyjel za ním a nemohl bych ho předjet. Dnes byl na rovinkách příliš rychlý. Jediná možnost byla zůstat co nejdéle na trati a doufat, že pneumatiky vydrží.

„Musíme najít rychlost, to je jisté. Nejvíce jsme dnes ztráceli na rovinkách. Gratuluji Maxovi, dnes odvedl skvělou práci. Vzhledem k tomu, jak náročný jsme měli pátek, jsem s dnešním výsledkem opravdu spokojen. Nevyhráli jsme, i když jsme vedli, ale já už neměl nic v pneumatikách a bohužel jsem přišel o pozici. I tak to ale byl dobrý závod.“

Bottas prohrál souboj s Pérezem

Také druhý jezdec Red Bullu Sergio Pérez v závěru závodu předjel druhého pilota Mercedesu Valtteriho Bottase, když se před svého soupeře v souboji o třetí místo dostal čtyři kola před cílem a po vítězství v minulém závodě v Baku podruhé v řadě dojel na stupních vítězů.

„Myslím, že vítězná dnes byla strategie dvou zastávek. Je snadné to říct po závodě, ale je to tak. Jako tým jsme se podle mě až příliš soustředili na jednu zastávku s tím, že je to nejlepší volba, ale nebyla. Posledních 10 nebo 15 kol jsem už neměl nic v předních pneumatikách, takže to bylo jen o tom pokusit se dojet s autem do cíle. Poslední stint nebyl zábavný,“ řekl Bottas.

„Zkusil jsem samozřejmě vše, co jsem mohl. Snažil jsem se dojet na stupních vítězů, ale pneumatiky byly úplně zničené, nebyla žádná šance. Mysleli jsme si, že pneumatiky vydrží mnohem déle. Domnívali jsme se, že tvrdá sada by mohla vydržet skoro celý závod, ale nebylo tomu tak. Kdybych absolvoval dvě zastávky, byli bychom na stupních vítězů a bojovali bychom o vítězství.“

Další článek: Souboj strategií, drama až do konce. Velkou cenu Francie vyhrál Max Verstappen

12:52 | Verstappenův bouraný motor nakonec zřejmě není v pořádku. Po sobotě byly odhaleny poškození a Verstappen tak mění motor, turbo, MGU-H, MGU-K a výfuk. Řídicí jednotka a baterie zůstávají.
10:51 | Závod F3 se jede na mokré trati.
21:46 | Roman Staněk zdraví české fanoušky po prvním pódiu ve formuli 3! Video: Tomáš Enge odkaz
18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00