Hamilton: Na pódiu měl stát Nico a já mu tu službu jednou oplatím

Lewis Hamilton si v GP Malajsie vyjel třetí místo, ovšem za cenu poškození týmového kolegy Nica Rosberga, kterému tým zakázal britského pilota v závěru závodu předjet, ačkoliv byl Němec značně rychlejší. AKTUALIZOVÁNO
Hamilton: Na pódiu měl stát Nico a já mu tu službu jednou oplatím

V průběhu Velké ceny Malajsie 2013 oba mercedesy dokázaly bez problémů držet krok s Red Bullem. Lewis Hamilton se po startu ze čtvrtého místa postupně dostal až na místo druhé, jenomže pak nastaly problémy s opotřebením pneumatik a s nízkým množstvím paliva v nádrži. Nechal se tedy předjet Sebastianem Vettelem a v závěru závodu by podlehl i týmovému kolegovi, kdyby předjížděcí manévr nebyl Rosbergovi týmem zakázán. Němec tak uměle přišel o umístění na stupních vítězů.

"Abych byl upřímný, myslím, že by tu měl stát Nico," řekl viditelně zklamaný Hamilton na podiu druhého letošního závodu. "Během závodu byl rychlejší, " dodal.

"Opravdu jsme na to tlačili, abychom drželi krok s Red Bullem. Byli jsme blízko, ale celé to bylo na hraně. Spotřeboval jsem tak mnohem víc paliva. Je těžké přinutit pneumatiky vydržet delší dobu, především tedy pro mě to dneska těžké bylo. Nedovedl jsem je šetřit tak dlouho, jak bych potřeboval. To, že jsem poměrně brzo musel začít šetřit palivo, mě taky připravilo o dost času," vysvětluje situaci mistr světa z roku 2008.

"Nevím pořádně, jak na tom byl Nico, já jsem ale s pneumatikami mohl odvést lepší práci," přiznává. Na adresu týmového kolegy pak britský pilot řekl následující: "Je to skvělý týmový parťák. S týmem si promluvím nebo se mu omluvím. Už jsem mu řekl, že odvedl fantastickou práci. Nico si totiž zasloužil být tam, kde jsme teď já. Vzhledem k šampionátu bylo logické, že si tým chtěl tuhle pozici udržet, Nico dneska ale odjel lepší a vyrovnanější závod než já. Pustím ho někdy v budoucnu já? Pravděpodobně ano," dodal Hamilton.

Ačkoliv se Nico Rosberg během závodu zrovna dvakrát nadšeně netvářil na týmový příkaz šetřit palivo a pneumatiky a dojet v klidu do cíle, jeho pozávodní tiskové prohlášení zas až tak radikální není. "Jde o tým a já volbu týmu respektuji," zněla jeho první slova.

"Dnešek byl důležitým dnem. Minulá léta pro nás byla těžkou dobou, takže dojet na třetím a čtvrtém místě a bojovat s red bully, to je obrovský milník. Je naprosto pochopitelné, že tým chtěl, abychom dojeli do cíle na třetím a čtvrtém místě, a já vím, že kdyby tomu bylo naopak, udělala by stáj to samé," dodává Němec.

"V budoucnu určitě přijdou chvíle, kdy spolu budeme jako týmoví kolegové bojovat," ujišťuje ještě fanoušky. V reakci na Hamiltonův slib, že dnešní „laskavost“ Rosbergovi v budoucnu vrátí, odpovídá sedmadvacetiletý Němec toto: "Je milé, že to řekl. Dneska to ode mě bylo fair play. Neřekl bych ale, že mi něco dluží, protože já dnešek chápu. Já jezdím pro Mercedes a pro ty chlapy, kteří doma vkládají životy do toho, aby dokázali auta postavit, a kteří odvádějí fantastickou práci. Samozřejmě že existuje malá část mě, která chce jet naplno celou dobu až do konce a která chce být tím, kdo bude na podiu, ale čas na to ještě přijde," říká optimisticky.

"Požádali jsme Lewise a Nica, aby zůstali na svých pozicích a oba jezdci to respektovali," komentoval dnešní neobvyklé traťové dobrodružství Ross Brawn. "Pro Nica to bylo těžké a já naprosto chápu to, že je zklamaný. Teď už ale máme auto, se kterým můžeme bojovat, a v budoucnu určitě budeme mít spoustu dalších možností, abychom dosáhli v této sezoně dobrých výsledků." Toto Wolff pak už jen dodává: "Někdy musí dojít k těžkým rozhodnutím a pro nás bylo důležité, aby oba vozy dojely do cíle závodu a my jsme tak získali solidní počet bodů."

Další článek: Nejrychlejší kolo zajel Pérez, nejrychlejší zastávku měl Webber

11:30 | Stále se jedná o termínech a místech předsezónních testů. Podle posledních informací by mohl být první test v Barceloně od 23. do 25. února a další v Bahrajnu od 11. do 13. března.
9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).
19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00