Lewis Hamilton získal v Grand Prix Kanady své první letošní vítězství a vyhoupl se tak do čela šampionátu. Jenson Button skončil na šestnáctém místě, nepřipsal si tedy ani jeden bod. AKTUALIZOVÁNO
Sedmý závod letošní sezony nám přinesl sedmého vítěze. Tentokrát se z triumfu mohl radovat jezdec McLarenu Lewis Hamilton. Po Velké ceně Kanady pilot ocenil rozhodnutí týmu při volbě strategie dvou zastávek v boxech.
"Myslím, že si tým vedl skvěle s ohledem na zastávky v boxech a strategii," pochvaloval si vítěz dnešního závodu. "Byl jsem velmi překvapen, že jsem dokázal pečovat o pneumatiky a že jsem na to dokázal tlačit přesně v momentech, kdy jsem to potřeboval. Překvapil mě první stint. Věděl jsem, že Fernando je ten, koho musím porazit. Při dlouhých jízdách obvykle podává skvělé výkony."
"Já jsem nemohl jet na jednu zastávku, myslím, že bych se propadl. Domnívám se tedy, že dvě zastávky byly zcela ideální."
Hamilton ovšem přiznává, že měl už před závodem strach ze soupeřů jedoucích jen na jednu zastávku: "Samozřejmě jsme si toho byli vědomi. Do závodu jsme šli s tím, že jsme věděli, že pojedeme na dvě zastávky. Když za mnou byli kluci (Vettel, Alonso), měl jsem pocit, že se Fernando chystá jet jen na jednu zastávku. Věděl jsem tedy, že si musím vybudovat náskok, zatímco jsem si hlídal pneumatiky, ačkoli Fernando zrychloval. Byl to jeden z nejlepších stintů, co jsem měl."
Před pěti lety Hamilton právě na tomto okruhu vyhrál svůj první závod ve formuli 1. "Je to skvělý pocit! Tady jsem vyhrál svou první velkou cenu. Věděl jsem, že to bude těžké, ale miloval jsem každou jednotlivou minutu a jsem velmi vděčný."
"Když jsem projel cílovou čárou, nemohl jsem tomu uvěřit. Ten vnitřní pocit byl jako exploze, a to je přesně to, co mám na závodění rád," raduje se Brit, který teď vede šampionát s náskokem dvou bodů na Fernanda Alonsa.
V posledních třech letech na montrealském okruhu slavil právě McLaren. V roce 2010 zde vyhrál Hamilton, o rok později Button, letos opět Hamilton. V posledních sedmi GP Kanady tým z Wokingu zvítězil pětkrát, a to v letech 2005, 2007, 2010, 2011, 2012. Pro tým je dnešní triumf historicky třináctou výhrou v kanadském závodě.
Hamiltonův týmový kolega Button v Kanadě pokračoval ve šňůře neúspěchů. V závodě skončil šestnáctý, tedy daleko od bodovaných pozic. Brit si stěžoval hlavně na nedostatek přilnavosti.
"Nemám tušení, co bych měl teď dělat. Vždycky máme dobré nápady, ale zdá se, že neděláme žádný pokrok," posmutněle říkal Button. "Miluju závodění a auta F1, takže jsem si vždycky jistý, když si sednu do vozu, pak ale po dvou kolech nemám vůbec žádnou přilnavost."
Button však odmítá, že by na vině byly pneumatiky Pirelli. Problém je prý třeba hledat v nastavení vozu. "Nejsou to pneumatiky, rozhodně to není vina pneumatik. Já jsem jediný, kdo nemůže s těmi pneumatikami jezdit. Ne, to není možné. Potýkal jsem se s velkou degradací, stavěl jsem před většinou ostatních, a to jsem jel na tvrdší směsi (měkká). Auto je s určitým nastavením očividně velmi rychlé, ale to, co jsem měl dnes já, nebylo vítězné auto."
"To samé bylo v posledních několika závodech a já nevím proč, neboť obyčejně je to něco, v čem jsem opravdu dobrý. Jezdím okolo 1,5 sekundy pomaleji než lídři. Jedním z nich je i můj týmový kolega. Já ale teď prostě nejsem schopný jezdit rychleji," povzdechl si Brit.
Šéf týmu Martin Whitmarsh vysvětlil, že oba mclareny byly dnes opravdu jinak nastaveny, a to hlavně v oblasti zavěšení kol. Tím také Whitmarsh vysvětluje Buttonovy potíže se zadními pneumatikami.