Hamilton měl opět štěstí. Nebýt červených vlajek, závod by nedokončil | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Hamilton měl opět štěstí. Nebýt červených vlajek, závod by nedokončil

Lewis Hamilton měl opět štěstí na červené vlajky. Pokud by závod nebyl po nehodě Verstappena, kterou Hamilton dle sportovních komisařů způsobil, zastaven, závod by nedokončil.

Šéf traťového inženýrství Mercedesu Andrew Shovlin potvrdil, že Hamilton utrpěl na svém voze poškození, která by nestihli opravit, kdyby závod nebyl zastaven.

Na trať byl po nehodě původně zavolán safety car, ale ředitelství závodu se nakonec rozhodlo závod přerušit červenými vlajkami. Mercedes tak měl dostatek času na opravu Hamiltonova poškozeného vozu.

„Poškodil se nám levý přední ráfek v místě kontaktu,“ řekl Shovlin. „Znamenalo by to DNF (nedokončení závodu, pozn. redakce), kdyby nebyla červená vlajka.“

Přestože byla poškození taková, že by Hamiltonovi neumožňovala pokračovat, ve skutečnosti nebyly škody podle Shovlina tak rozsáhlé – z hlediska množství. Kromě ráfku došlo jen k uvolnění senzoru.

„Uvolnil se senzor teploty pneumatik, takže se houpal, ale kupodivu je to nejméně důležitá součástka na předním křídle a byla jediná, která se rozbila.“

Situace připomínala letošní závod v Imole. Hamilton tam vyjel mimo trať a poškodil si přední křídlo. O chvíli později ale bourali Russell a Bottas a závod byl přerušen. Tým mohl vůz opravit a Hamilton nakonec dojel druhý.

Závod zastaven kvůli ERS i bariérám

Ředitel závodu Michael Masi uvedl, že závod byl přerušen červenou vlajkou především proto, aby traťoví maršálové měli čas opravit bariéru, do které Verstappen narazil. 

Práce v místě nehody nezačaly zrovna svižným tempem. Z velké části za to mohla pohonná jednotka.

Kontrolka rekuperačního systému Hondy na voze Red Bullu ukazovala zelený signál „vše v pořádku“. Z vozu však nešla žádná telemetrická data, což vyvolalo na ředitelství závodu určité obavy.

„Vzhledem k tomu, že Maxův vůz kvůli velikosti nárazu ztratil telemetrii, nemohl ani tým potvrdit stav ERS,“ vysvětlil Masi.

„Přestože svítila zelená, přistoupili jsme k tomu velmi opatrně a vyslali jsme dva členy týmu, což je v rámci protokolů, které máme, abychom zkontrolovali vůz a ujistili se, že je bezpečný, než se začne odklízet.“

„Pak samozřejmě následovala oprava bariér. Pro dobro všech, jak jsme se již dříve přesvědčili při opravách bariér, máme možnost pozastavit závod a je to perfektní nástroj, který se dá za těchto okolností použít.“

Doporučujeme

Články odjinud