Hamilton měl opět štěstí. Nebýt červených vlajek, závod by nedokončil

Lewis Hamilton měl opět štěstí na červené vlajky. Pokud by závod nebyl po nehodě Verstappena, kterou Hamilton dle sportovních komisařů způsobil, zastaven, závod by nedokončil.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Hamilton měl opět štěstí. Nebýt červených vlajek, závod by nedokončil | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Šéf traťového inženýrství Mercedesu Andrew Shovlin potvrdil, že Hamilton utrpěl na svém voze poškození, která by nestihli opravit, kdyby závod nebyl zastaven.

Na trať byl po nehodě původně zavolán safety car, ale ředitelství závodu se nakonec rozhodlo závod přerušit červenými vlajkami. Mercedes tak měl dostatek času na opravu Hamiltonova poškozeného vozu.

„Poškodil se nám levý přední ráfek v místě kontaktu,“ řekl Shovlin. „Znamenalo by to DNF (nedokončení závodu, pozn. redakce), kdyby nebyla červená vlajka.“

Přestože byla poškození taková, že by Hamiltonovi neumožňovala pokračovat, ve skutečnosti nebyly škody podle Shovlina tak rozsáhlé – z hlediska množství. Kromě ráfku došlo jen k uvolnění senzoru.

„Uvolnil se senzor teploty pneumatik, takže se houpal, ale kupodivu je to nejméně důležitá součástka na předním křídle a byla jediná, která se rozbila.“

Situace připomínala letošní závod v Imole. Hamilton tam vyjel mimo trať a poškodil si přední křídlo. O chvíli později ale bourali Russell a Bottas a závod byl přerušen. Tým mohl vůz opravit a Hamilton nakonec dojel druhý.

Fanoušci se diví, jak mohl Hamilton beztrestně couvat po trati. Vysvětlení je jednoduché

Fanoušci se diví, jak mohl Hamilton beztrestně couvat po trati. Vysvětlení je jednoduché

Závod zastaven kvůli ERS i bariérám

Ředitel závodu Michael Masi uvedl, že závod byl přerušen červenou vlajkou především proto, aby traťoví maršálové měli čas opravit bariéru, do které Verstappen narazil. 

Práce v místě nehody nezačaly zrovna svižným tempem. Z velké části za to mohla pohonná jednotka.

Kontrolka rekuperačního systému Hondy na voze Red Bullu ukazovala zelený signál „vše v pořádku“. Z vozu však nešla žádná telemetrická data, což vyvolalo na ředitelství závodu určité obavy.

Videa: Fanoušci zachytili tvrdý náraz Verstappena do bariéry v zatáčce Copse

Videa: Fanoušci zachytili tvrdý náraz Verstappena do bariéry v zatáčce Copse

„Vzhledem k tomu, že Maxův vůz kvůli velikosti nárazu ztratil telemetrii, nemohl ani tým potvrdit stav ERS,“ vysvětlil Masi.

„Přestože svítila zelená, přistoupili jsme k tomu velmi opatrně a vyslali jsme dva členy týmu, což je v rámci protokolů, které máme, abychom zkontrolovali vůz a ujistili se, že je bezpečný, než se začne odklízet.“

„Pak samozřejmě následovala oprava bariér. Pro dobro všech, jak jsme se již dříve přesvědčili při opravách bariér, máme možnost pozastavit závod a je to perfektní nástroj, který se dá za těchto okolností použít.“

Horner se pustil do Hamiltona. Nechápe, jak se může radovat z vítězství a zváží další kroky

Horner se pustil do Hamiltona. Nechápe, jak se může radovat z vítězství a zváží další kroky

Další článek: Vettel po závodě sbíral odpadky z tribun

18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.
17:56 | Velká nehoda ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, která připomenula události ne až tak dávné. Dva jezdci jsou v nemocnici, ale mimo ohrožení života. odkaz
14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00