Hamilton: McLaren musí odhalit tajemství předního křídla Red Bullu

McLaren se přiblížil výkonností zádě vozu k Red Bullu, ale potřebuje ještě vyřešit předek. Na pořad dne se vrací ohebné přední křídlo.
Hamilton: McLaren musí odhalit tajemství předního křídla Red Bullu

V loňské sezóně se přední křídla stala jedním z hlavních technických témat, protože záběry z jízd jasně dokazovaly, že se křídla přibližují k zemi. V této disciplíně exceloval Red Bull a ostatní stáje se ho snažily dohnat. FIA několikrát zpřísnila testy ohebnosti jednotlivých komponent vozu, přesto tomuto fenoménu nedokázala zabránit.

Lewis Hamilton se domnívá, že přední křídlo je komponenta, na kterou se teď musí McLaren soustředit. "Nevím, jestli jste viděli jejich (Red Bullu) přední křídlo, jak ho táhnou po zemi. To přináší obrovský přítlak," konstatoval. "Naše je mnohem výš. To samotné znamená 20 bodů přítlaku, asi půl sekundy v čase na kolo. Takže jakmile se tahle díra uzavře, nebo přijdeme na to, jak to udělat stejně, tu ztrátu na ně doženeme."

Malajsijský Sepang vyžaduje relativně vysoký přítlak, takže Hamilton očekává, že Red Bull bude znovu vpředu. Vzhledem k dlouhým rovinkám se ale podle něj soupeři z Milton Keynes už neobejdou bez systému na rekuperaci kinetické energie.

Hamiltonův kolega Button se sice domnívá, že Red Bull nedisponuje stejně dobrým KERS jako McLaren, na druhé straně ale přiznává, že se tím Vettel a Webber zatím zřejmě nemusí trápit.

"Většina týmů získává díky KERS 3,5 až 5 desetin sekundy, oni (Red Bull) podle mě 1,5 desetiny," vysvětlil. "Ale myslím, že na Red Bull stále hodně ztrácíme. Podle mě Seb ještě neukázal naplno svoji rychlost."

Další článek: HRT ještě překvapí, věří Kartykejan

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen