Na rozdíl od Grand Prix Mexika, tentokrát je klíč k zisku titulu pro Hamiltona velmi jednoduchý.
Ohrozit Hamiltonův šestý titul už může jen Valtteri Bottas. Hamilton má nyní náskok 74 bodů. Pro poslední dva závody sezóny (Brazílie a Abú Dhabí) potřebuje nejméně 52 bodů.
Základním předpokladem pro oddálení Hamiltonova titulu je, že Bottas musí vyhrát. Pokud dojede na druhém a horším místě, tak Hamilton získá titul bez ohledu na svou pozici.
-
Pokud Bottas vyhraje a získá nejrychlejší kolo závodu, musí Hamilton dojet alespoň osmý.
-
Pokud Bottas vyhraje a nezíská nejrychlejší kolo závodu, musí Hamilton dojet osmý / nebo devátý a zajet nejrychlejší kolo závodu.
Kde Hamilton získal tituly
- 2008: Brazílie (18. závod z 18)
- 2014: Abú Dhabí (19. závod z 19)
- 2015: USA (16. závod z 19)
- 2017: Mexiko (18. závod z 20)
- 2018: Mexiko (19. závod z 20)
Zajímavější (z hlediska reálnějších scénářů) jsou další souboje. V posledních třech závodech je k dispozici 78 bodů pro jezdce a 132 bodů pro tým. Bottase mohou o druhé místo v šampionátu teoreticky připravit tři jezdci. Leclerc ztrácí 53 bodů, Vettel 59 a Verstappen 69. Zajímavější ale bude spíše souboj o třetí pozici, kde jsou rozdíly opravdu malé. Leclerc má náskok na Vettela jen 6 bodů, na Verstappena 16.
Ferrari si může zajistit druhé místo
Ferrari si může v USA zajistit druhé místo v Poháru konstruktérů. Red Bull na něj ztrácí 125 bodů.
Zajímavá je situace ve středu pole. McLaren má na Renault náskok 38 bodů, což je méně, než může získat tým v jednom závodě, ale na střed pole je to poměrně dostatečný polštář. USA napoví.
Renault, Toro Rosso a Racing Point
Na dalších místech je to mnohem těsnější a bude se bojovat doslova až do poslední zatáčky posledního závodu. Renault má 73 bodů. Toro Rosso a Racing Point na něj ztrácejí shodně 9 bodů.
Alfa versus Haas
Za nimi je pak dvojice týmů, které se letos hodně trápí. Alfa Romeo má 35 bodů, Haas jen o 7 méně.
Williams s jedním bodem se už určitě do žádného souboje nezapojí, ačkoliv čistě matematicky by ještě mohl přeskočit i McLaren.
Foto: Getty Images / Charles Coates