FIA se chystá otestovat řešení, které by snižovalo teplotu v kokpitu. Lewis Hamilton tvrdí, že by jezdci měli spíš raději více trénovat.
Od Velké ceny Kataru 2023, během které vládlo velké horko, se FIA zabývá tím, jak zmírnit velké teplo v kokpitech vozů F1.
Připomeňme, že vloni v Kataru měli někteří jezdci problém závod dojet, zatímco Logan Sargeant nakonec musel odstoupit. Vše tehdy bylo ještě umocněno tím, že byl kvůli problémům s pneumatikami zaveden limit na počet kol, které bylo možné odjet na jedné sadě. To ve výsledku vedlo k tomu, že jezdci v závodě nemuseli pneumatiky tolik šetřit a mohli jet víceméně naplno, což však mělo vliv na náročnost řízení z fyzického hlediska.
Jak uvedl Autosport, FIA se během letošní Velké ceny Nizozemska chystá otestovat řešení, které by teplotu v kokpitu zmírňovalo.
Ne všem se však nápad nainstalovat do vozu jednoduchá chladící zařízení líbí. Mezi odpůrce patří například Lewis Hamilton.
„Není to potřeba. Tohle je formule 1 a jezdit v horkých podmínkách bylo vždy náročné. Jsme velmi dobře placení sportovci a musíme trénovat, abychom se ujistili, že horko vydržíme,“ prohlásil sedminásobný šampion.
„Není to snadné, zvlášť když jedete do míst, jako je Katar a Singapur, ale nemyslím si, že bychom klimatizaci v autě potřebovali,“ doplnil pilot Mercedesu.