Hamilton i Rosberg musí prokázat, že hrají nejvyšší ligu

Loňská sezona byla úžasná. Comeback Red Bullu, nevzdávání se Ferrari a tolik různých vítězů závodu...
Hamilton i Rosberg musí prokázat, že hrají nejvyšší ligu

Všichni to chceme vidět znovu. Chceme ty emoce, vzestupy a pády, sportovní chování, bitvy kolo na kolo. Chceme mít zábavu po celý rok. Podle složení startovního roštu si myslím, že ani letos nebudeme zklamáni.

Letošní vozy jsou spíše evolucí těch loňských. Skutečně výrazné změny v pravidlech se očekávají až pro příští rok. I z toho důvodu očekávám, že pole bude hodně semknuté. Z předsezónních testů se dalo jen těžko odhadnout, jakou má kdo formu. Počkejme si tři závody, poté si můžeme udělat dobrý obrázek.

Red Bull je úřadujícím mistrem. Dá se tedy počítat s tím, že bude na špici i teď, společně s Ferrari, McLarenem, Lotusem a Mercedesem. Pak jsou tu týmy typu Williams, Sauber a orce India, které loni ukázaly, že jsou schopny připravit pořádné překvapení. Sezona může stavět na skvělých základech.

O pole position v sobotu rozhodnou zlomky sekundy. Melbourne je unikátní trať. Pokud opravdu chytnete rytmus, můžete hlavně v posledním sektoru nahnat hodně času. Sobotní odpoledne tedy zřejmě bude fakt vzrušující! 

Pneumatiky vypadají pěkně nepředvídatelně. Až přijde závod, bude to hlavně na muži a jeho stroji a o tom, jak se poperou s tím, co pro ně přichystala příroda. Kdo se nejlépe popere s nastalými podmínkami, bude vítězem, a to zaslouženě. Šachovnicová vlajka nikdy nelže.

Rosberg versus Hamilton

Bude zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet partnerství mezi Lewisem Hamiltonem (28 let) a Nicem Rosbergem (27) v souladu s progresem Mercedesu. Znají se už dlouhou dobu, vlastně už od motokár. Jako děti si společně hráli na lodi Kekeho Rosberga, Nicova otce.

Rosberg zřejmě není tak notoricky známý jako Hamilton, také nebyl tolik propírán médii. Ve formuli 1 debutoval v barvách Williamsu v roce 2006. Ze 128 startů se mu podařilo získat dosud jediné vítězství.

Hamilton byl nahoře v sezoně 2008, kdy získal titul. Ostatní ročníky pro něho nachystala větší či menší zklamání. Když jste na špičce, je na vás kladen mnohem větší tlak, se kterým bývá těžké se někdy smířit. Jen si vzpomeňme na golfovou světovou jedničku Roryho McIlroye. 

Pokud oba pojedou na maximum, budou se na trati běžně potkávat. Podobně, jako tomu bylo mezi Hamiltonem a Jensonem Buttonem třeba v Kanadě 2011. Musíte se snažit a svého parťáka podporovat, nicméně nakonec oba budou muset dokázat, že hrají tu nejvyšší ligu.

To, co tým nebude nikdy ignorovat, je rychlost. Ten, kdo bude rychlejší, si přirozeně bude moci užívat podpory týmu. Pokud chce Rosberg uspět proti Hamiltonovi, potřebuje být skutečně velmi rychlý a plně využít své znalosti týmu.

Pokud se mu nebude pozdávat nedotáčivost vozu, musí tým donutit, aby tento problém odstranil. Klidně se totiž může stát, že Hamilton si zase bude stěžovat na zadní část auta - a jednoduše není možné ho vyvíjet oběma směry. Pro mladého Němce je to skvělá příležitost prokázat, že není jen výborným závodníkem, ale že má i pracovní morálku, kterou je možné vidět u mistrů světa.

Nový Hamilton

Myslím, že Hamiltonovi jeho přestup k Mercedesu pomohl vyrůst. Nejlepší je právě ve chvíli, kdy je sám sebou. Když je mu nařízeno, ať jede naplno, není to ono. Musíte sledovat tenkou linii, jak dobře reprezentovat tým a zároveň být zajímavý a nikoliv sterilní, umělý pilot.

Očekávám, že se bude pohybovat vpředu a bude bojovat o vítězství. Byl bych překvapen, kdyby vyhrál šampionát? Ano, byl bych, ale kdo si před sezonou 2009 myslel, že Button s Brawnem získá titul?

Černí koně

Doufám, že jimi budou Paul di Resta a Force India. Takto kombinace v posledních letech prokázala potenciál a nemyslím si, že se jejich talentu dostalo dost pozornosti. Di Resta jezdil po boku Vettela ve formuli 3 - a porazil ho. Rovněž získal titul v DTM, což je série, o které můžu z vlastní zkušenosti říci, že to rozhodně není procházka růžovou zahradou. 

Di Resta má klíčovou ingredienci pro úspěch, jíž je okamžitá rychlost. Ne vždy ale měl možnost, aby to dokázal. Potřebuje, aby tým dokázal podávat konzistentní výkony.

Další článek: McLaren hledal v pátek odpovědi, ale teď má ještě více otázek

16:40 | Robert Kubica bude jezdit v prvním tréninku s vozem Alfa Romeo.
27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00