Hamilton i Button by na závěr sezony rádi přidali čtvrtou výhru

Hamilton i Button by na závěr sezony rádi přidali čtvrtou výhru

Oba jezdci McLarenu mají na svém kontě tři výhry. Oba získali své tituly mistra světa právě v Interlagos. I když letos je už o obou titulech rozhodnuto, McLaren navnadil úspěch z Abú Zabí a chce zakončit sezonu vítězstvím.

Tým McLaren chce zakončit sezonu ve velkém stylu. Lewise Hamiltona výhra v Abú Zabí navnadila a v Brazílii by na ni rád navázal čtvrtým letošním triumfem. Jenson Button je blízko druhému místu v šampionátu. Také on by rád přidal k dosvadním třem letošním vítězstvím další.

Hamilton získal v Brazílii roku 2008 díky předjetí Tima Glocka v poslední zatáčce titul mistra světa a na trať tak má pěkné vzpomínky. Přesto ví, že málokdy se v Interlagos jedná o hladký závod. "Hlavní roli hraje počasí. Slyšel jsem, že momentálně v Sao Paulu dost pršelo. Pokud bude pršet při závodě, může se stát cokoliv. Roku 2009 jsem tu zajel jeden ze svých nejlepších závodů. Kvalifikoval jsem se za extrémního mokra sedmnáctý, ale do cíle dojel třetí. Většinu závodu jsem někoho předjížděl, bylo to brilantní," vzpomíná a věří, že kombinace KERS a DRS s eventuální možností deště přinese na pěkném okruhu mimořádný závod.

Také Jenson Button získal svůj titul v Brazílii, a to v roce 2009. I on se těší na velkou cenu před zaplněnými tribunami. "Je to náročný okruh s řadou zatáček a změn terénu. Mohu si jen představovat, jaké to bylo závodit tu v sedmdesátých letech, kdy byl dvakrát tak dlouhý, ale na stejné ploše. I když to není jediný okruh v kalendáři orientovaný proti směru hodinových ručiček, kombinace hrbolů, změn terénu a zatáček projížděných různými rychlostmi, hodně zatěžuje krční svaly, které jsou zvyklé spíše na opačně orientované tratě," vysvětluje.

Vzhledem k poměrně krátké DRS zóně Button očekává, že velkou roli bude hrát KERS, který se bude hodit i při stoupání na výjezdu z poslední zatáčky. Pokud se předjíždění nebude dařit na hlavní rovince a v nájezdu do první zatáčky, další možností by měla být krátká rovinka před čtvrtou zatáčkou.

Doporučujeme

Články odjinud