Hamilton frustrovaný, byl prý nejrychlejší, potíže potkaly i Rosberga

Hamilton frustrovaný, byl prý nejrychlejší, potíže potkaly i Rosberga

Jezdci Mercedesu se potýkali se špatným nastavením, Němec jej však odstranil rychleji.

ico Rosberg odjíždí z dějiště Velké ceny Evropy nadšený, v Baku totiž stylem start-cíl vybojoval již páté vítězství v letošní sezóně a po ztrátách v předchozích podnicích znovu navýšil svůj náskok v čele šampionátu.

„Byl to úžasný den, úžasný víkend,“ radoval se Němec. „Je to tady překrásné, je to skvělá trať, vážně vzrušující závodění.“

„Celý víkend se vyvíjel perfektně. Kvalifikace, závod... Všechno šlo podle plánu. Opravdu parádní.“

Rosberg však nechtěl o svém vítězství příliš mluvit v širším kontextu celého šampionátu.

„Abych pravdu řekl, prostě si užívám tohle vítězství,“ řekl na pódiu. „Chtěl jsem vyhrát v Baku a to se povedlo. Jsem naprosto nadšený. Půjdu teď dolů za ostatními, pořádně to oslavíme.“

GettyImages-541206672.jpg

Lewis Hamilton byl po závodě značně frustrovaný. Po povedeném startu se postupně dostal až na páté místo, jenže později jeho mercedes postrádal výkon kvůli špatnému nastavení.

Obhájce titulu se několikrát snažil informace o správných pozicích přepínačů získat od týmu, ten mu jej však kvůli pravidlům omezujícím rádiovou komunikaci nesměl sdělit. Hamilton tak na správnou kombinaci musel přijít sám, než však uspěl, ztratil příliš mnoho času, takže se rozhodl šetřit motor.

Byl jsem pomalý jako kačenka na rybníku

„Byl jsem pomalý jako kačenka na rybníku,“ řekl. „Není to dobré, ale tak to prostě je. Výkon se mi vrátil zničehonic, takže jsem zkrátka motor ztlumil, protože jsem měl 13 sekund náskok a 14 sekund ztrátu. Navíc mám méně motorů než Nico. Za sedm kol už bych nic neudělal.“

Brit však věřil, že je dostatečně rychlý: „Byl jsem nejrychlejší. Kluci mi řekli, že jsem nejrychlejší a já jim řekl, 'no to k*** jsem'! Letos mám spoustu problémů s motorem. Rozhodně se do budoucna necítím zrovna jistě, ale ještě zbývá spousta závodů a ty poslední dva byly skvělé.“

„Včera jsem měl špatný den, dnes jsem měl špatný den. Já ale půjdu a zjistím, v čem byl problém. Snad to nebylo mnou. Ale jestli bylo, napravím to.“

Problémy měl i Rosberg

Šéf týmu Toto Wolff prozradil, že stejný problém měl během závodu také Rosberg, ten byl však schopen situaci vyřešit podstatně rychleji, částečně i proto, že se již s podobným problémem setkal.

„Měli jsme na obou autech problém s konfigurací přepínačů,“ řekl Wolff. „Existuje způsob, jakým se to dá vyřešit přes obrazovku na volantu, to ale nesmíme jezdcům sdělovat. Lewisovi nějaký čas trvalo to resetovat.“

„Nico už tyhle úpravy dělal a o pár kol později to přenastavil, Lewis se snažil přijít na to, jak se to dělá a trvalo mu to 12 kol. Důvod, proč máme tyhle regule ohledně rádia je, že je snaha o větší nepředvídatelnost a nechceme, aby byli jezdci ovládáni inženýry.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud