Hamilton: Díky pneumatikám by se mohlo předjíždět i v Monaku

Hamilton: Díky pneumatikám by se mohlo předjíždět i v Monaku

Pneumatiky Pirelli nabízejí vlastnosti, které by mohly umožnit předjíždění i na trati v Monte Carlu, kde je to nejtěžší ze všech okruhů v kalendáři.

Jezdci mají v letošní sezóně dvě pomůcky, které dočasně navyšují rychlost jejich vozů - pohyblivé zadní křídlo a systém na rekuperaci kinetické energie. K předjíždění pomáhá jen zadní křídlo, ale podle Lewise Hamiltona nebude v Monaku stačit ani to. Úsek pro jeho použití bude dlouhý asi jen 300 metrů.

"Ale domnívám se, že o největší vzrušení a možnosti pro předjíždění se postarají pneumatiky," řekl. "I když si nemyslím, že super měkká a měkká směs budou tak důležité, jako pneumatiky například v Turecku, tak ztráta výkonnosti spojená s jejich pneumatik podle mě vytvoří příležitosti pro předjíždění."

"A nemyslím si, že to se žmolky bude tak špatné, jak se někteří obávají, protože se většinou nacházejí na výjezdech z rychlých zatáček. A Monako je celkově pomalá trať, takže si nemyslím, že se tam bude dít něco jako například v osmé zatáčce v Turecku. Už se na to těším."

Zatímco zadní křídlo je možné v závodech používat jen na jedné rovince (od Kanady na dvou), FIA zvažuje, že zakáže jeho používání na jistých místech monackého okruhu i v trénincích a kvalifikaci, kdy za normálních okolností je možné křídlo aktivovat kdykoliv. Konečné stanovisko federace teprve oznámí.

Jenson Button věří, že přínosem bude i systém na rekuperaci kinetické energie, který McLarenu stále funguje lépe než Red Bullu. "Říká se, že by KERS nemusel být v Monaku z hlediska času na kolo užitečný, protože se nedá pořádně využít na rovinkách," uvedl. "Ale podle našich simulací má stejné přínosy v Monaku jako na skoro všech ostatních okruzích, což je pozitivní, protože si myslím, že systém od Mercedesu je ve formuli 1 nejlepší."

McLaren jede do Monaka povzbuzen výkonem ze Španělska, Lewis Hamilton ohrožoval Sebastiana Vettela až do úplného konce závodu. Zlepšit se tým z Wokingu potřebuje především v kvalifikacích.

"Naše závodní rychlost v Barceloně, především ve třetím sektoru, vypadala velmi dobře," konstatoval šéf týmu Martin Whitmarsh. "Doufejme, že to něco znamená ve vztahu k tomu, co můžeme očekávat v Monaku, protože je to pomalý stop-start okruh. Myslím, že jednou ze silných stránek MP4-26 je přilnavost a trakce v pomalých rychlostech, takže se domnívám, že bychom od začátku víkendu měli být v dobré formě."

Ale aby dokázal McLaren pravidelně porážet Red Bull, potřebuje další zlepšení. "Vůz jsme určitě zrychlili o půl sekundy. Kompletní analýzu uděláme, až se vrátíme (do továrny), ale potřebujeme další půlsekundu. A budeme pracovat, dokud ji nezískáme," dodal Whitmarsh.

Doporučujeme

Články odjinud