Hamilton: Díky pneumatikám by se mohlo předjíždět i v Monaku

Pneumatiky Pirelli nabízejí vlastnosti, které by mohly umožnit předjíždění i na trati v Monte Carlu, kde je to nejtěžší ze všech okruhů v kalendáři.
Hamilton: Díky pneumatikám by se mohlo předjíždět i v Monaku

Jezdci mají v letošní sezóně dvě pomůcky, které dočasně navyšují rychlost jejich vozů - pohyblivé zadní křídlo a systém na rekuperaci kinetické energie. K předjíždění pomáhá jen zadní křídlo, ale podle Lewise Hamiltona nebude v Monaku stačit ani to. Úsek pro jeho použití bude dlouhý asi jen 300 metrů.

"Ale domnívám se, že o největší vzrušení a možnosti pro předjíždění se postarají pneumatiky," řekl. "I když si nemyslím, že super měkká a měkká směs budou tak důležité, jako pneumatiky například v Turecku, tak ztráta výkonnosti spojená s jejich pneumatik podle mě vytvoří příležitosti pro předjíždění."

"A nemyslím si, že to se žmolky bude tak špatné, jak se někteří obávají, protože se většinou nacházejí na výjezdech z rychlých zatáček. A Monako je celkově pomalá trať, takže si nemyslím, že se tam bude dít něco jako například v osmé zatáčce v Turecku. Už se na to těším."

Zatímco zadní křídlo je možné v závodech používat jen na jedné rovince (od Kanady na dvou), FIA zvažuje, že zakáže jeho používání na jistých místech monackého okruhu i v trénincích a kvalifikaci, kdy za normálních okolností je možné křídlo aktivovat kdykoliv. Konečné stanovisko federace teprve oznámí.

Jenson Button věří, že přínosem bude i systém na rekuperaci kinetické energie, který McLarenu stále funguje lépe než Red Bullu. "Říká se, že by KERS nemusel být v Monaku z hlediska času na kolo užitečný, protože se nedá pořádně využít na rovinkách," uvedl. "Ale podle našich simulací má stejné přínosy v Monaku jako na skoro všech ostatních okruzích, což je pozitivní, protože si myslím, že systém od Mercedesu je ve formuli 1 nejlepší."

McLaren jede do Monaka povzbuzen výkonem ze Španělska, Lewis Hamilton ohrožoval Sebastiana Vettela až do úplného konce závodu. Zlepšit se tým z Wokingu potřebuje především v kvalifikacích.

"Naše závodní rychlost v Barceloně, především ve třetím sektoru, vypadala velmi dobře," konstatoval šéf týmu Martin Whitmarsh. "Doufejme, že to něco znamená ve vztahu k tomu, co můžeme očekávat v Monaku, protože je to pomalý stop-start okruh. Myslím, že jednou ze silných stránek MP4-26 je přilnavost a trakce v pomalých rychlostech, takže se domnívám, že bychom od začátku víkendu měli být v dobré formě."

Ale aby dokázal McLaren pravidelně porážet Red Bull, potřebuje další zlepšení. "Vůz jsme určitě zrychlili o půl sekundy. Kompletní analýzu uděláme, až se vrátíme (do továrny), ale potřebujeme další půlsekundu. A budeme pracovat, dokud ji nezískáme," dodal Whitmarsh.

Další článek: Analýza: Jak se Alonso doma propadl o kolo

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00