Hamilton chtěl, aby mu tým pomohl dostat se před Rosberga

Hamilton chtěl, aby mu tým pomohl dostat se před Rosberga

Lewis Hamilton se po vyjetí safety caru v týmovém rádiu rozčiloval, že ho tým nezavolal do boxů o kolo dříve.

Adrian Sutil rozbíjí svůj vůz a na trati se objevuje safety car. Většina pilotů míří do boxů. To bylo poměrně logické. Pirelli avizovalo první a jedinou zastávku právě okolo 30. kola. Piloti mají většinou dohodu s týmem na „okně“, ve kterém má už smysl do boxů, v případě vyjetí zpomalovacího vozu, zajet.

K mechanikům zamířili také oba piloti Mercedesu a výměna pneumatik proběhla při double pit stopu bez problémů. Hamiltonovi se to ale nelíbilo.

„Proč jsme mě nezavolali do boxů? Měl jsem zajet do boxů, ale věděl jsem, že to neuděláte”, rozčiloval se Hamilton v rádiu. Brit doufal, že ho tým zavolá do boxů dříve, než jeho týmového kolegu a to už v okamžiku, kdy se trosky Sutila válely po trati ale safety car ještě v akci nebyl.

Hamilton tak patrně doufal, že by se díky tomuto „manévru“ dostal před Rosberga. Zastávka až společně s ním mu totiž nikterak neublížila, zůstal na druhém místě.

„Když jsem jezdil za McLaren, měli jsme dva stratégy a cílem toho mého bylo získat ten nejlepší výsledek pouze pro mě”, prohlásil Hamilton v rozhovoru pro Sky Sports.

„Bohužel máme jednoho člověka pro celkovou strategii a je skvělý, ale jeho role je taková, že se musí dívat na jezdce číslo 1 a druhý jezdec musí do boxů až jako druhý.”   

Toto Wolff ale podobné prakticky odmítá. „Rozhoduje vůz vpředu, takové je pravidlo. Pilot o tom nerozhoduje.”

Niki Lauda zase v rozhovoru připustil, že emoce v Mercedesu pořádně přetékají, ale to je podle něj normální. To jediné, co musí tým v současné době udělat, je zajistit, aby se to nevymklo z rukou.

Doporučujeme

Články odjinud