Hamilton souhlasí s přesouváním závodů na nové okruhy, podle Brita ale nemají všechny tratě stejný potenciál na dramatické závody.
Červnová Velká cena Francie na okruhu Paula Ricarda nepřinesla příliš zajímavý závod. Naopak v Rakousku a Velké Británii byli fanoušci svědky napínavých soubojů. Faktor v tomto hrají také současné vozy.
Podle Hamiltona však dobrý závod začíná na dobré trati a nikdo jiný než jezdci, nedokáže lépe posoudit, jak bude závod na dané trati atraktivní.
„Zřejmě nikdy v historii sportu nebyli jezdci součástí rozhodování, aby navrhli trať, my ale více než kdokoliv jiný víme, na kterých tratích můžeme předjíždět a na kterých ne,“ říká Hamilton.
„Nevím, kdo dělá ten výběr, do budoucna ale byly vybrány tratě, na kterých nebudou tak skvělé závody. Lidé se mě neustále ptají na mou nejoblíbenější trať a tato (Silverstone) je jednou z nich, protože na ní můžete jet za jiným jezdcem. A díky vysokým rychlostem je to pozoruhodné,“ dodává.
„A pak máme místa, kde nemůžete jet za jiným a je to jako jízda ve vláčku. Co byste preferovali? Mít závod v těchto zemích jen proto, abyste tam měli závod? Nebo chcete skvělé závody jako tyto? Pokud ano, musíme se podívat na různé možnosti v různých zemích.“
Příští rok se pojede nově závod na městské trati v Hanoji a F1 se vrátí na holandský Zandvoort. I přes historii okruhu se však jezdci obávají, že závod nebude zajímavý.
Hamilton proto doufá, že Asociace jezdců (GPDA) bude mít v budoucnu větší slovo při výběru nových lokalit nebo změnách současných okruhů. „Jsme tu, abychom pomohli zlepšit sport,“ dodává.
Foto: Getty Images / Charles Coates