Hamilton byl jako jeden z mála proti omezení používání DRS

Většina jezdců chtěla omezit používání DRS během celého závodního víkendu z důvodu bezpečnosti, výjimkou byl Lewis Hamilton. ANKETA
Hamilton byl jako jeden z mála proti omezení používání DRS

Je to jedna z největších změn ve sportovních pravidlech, letos budou jezdci smět aktivovat DRS po celý víkend jen na vybraných rovinkách, zatímco loni to bylo v trénincích a kvalifikaci možné kdykoliv.

"Jezdci to požadovali už jistou dobu, abychom DRS používali v kvalifikaci jen na stejných místech jako v závodech," komentoval Mark Webber. "Nedávalo to moc smysl pro týmy, jezdce a fanoušky, abychom jezdili v pátek a v sobotu s otevřeným DRS. Zvyšovalo to riziko, a když to dokážeme zvládnout lépe, tak proč ne?"

Jezdci sami přiznávali, že jak se v kvalifikacích a trénincích snažili otevírat zadní křídlo co nejdříve na výjezdech ze zatáček, občas to vedlo k chybám, případně až nehodám. Většina proto chtěla, aby po celý víkend platilo omezení. Nikoliv Lewis Hamilton.

"Já osobně ho raději používám všude. Ale všichni jezdci ho chtějí používat méně, což je v pořádku," řekl nový pilot Mercedesu, přičemž ale vyjádřil obavy ze sníženého přínosu DRS: "Jezdil jsem s DRS a moc velký rozdíl to nebyl. Používal jsem ho na cílové a zadní rovince (v Jerezu), a moc velký rozdíl to nebyl."

Důvodem pro menší efektivitu DRS je skutečnost, že vzhledem k omezenému používání po celý víkend už nebude mít takový vliv na čas na kolo, takže týmy už nemají motivaci hnát svá řešení na hranice možností, jak v oblasti vývoje, tak s nastavením vozu.

Ještě loni znamenalo DRS v kvalifikaci zrychlení o několik desetin sekundy, takže inženýři navrhovali zadní křídla tak, aby DRS snižovalo přítlak a odpor vzduchu co nejrychleji, což je vedlo až k hranicím nestability přítlaku zadního křídla.

"Dá se říct, že teď máte o něco menší motivaci věnovat úsilí maximalizaci výhod zapnutého DRS na úkor stability," potvrdil technický šéf Lotusu James Allison. "Ale i tak je tu přínos v čase na kolo, pořád je tu tlak, abyste měli křídlo na hraně, což je těžké."

Stejně tak už týmy nebudou mít takovou motivaci přizpůsobit nastavení nejen převodových poměrů s cílem maximalizovat rychlost při otevřeném DRS.

Další článek: Ricciardo jezdil s F1 na solných pláních v Argentině

17:50 | Ross Brawn také potvrdil, že po Monze jsou zatím více méně jisté jen závody v Bahrajnu a Abú Dhabí na konci roku.
17:49 | Podle odkaz FIA připouští, že není nutné splnit podmínku závodů alespoň na třech kontinentech, aby mohl být udělen titul (je to podmínka, aby byla F1 WORLD championship. Teoreticky tak může o titulu rozhodnout osm naplánovaných závodů.
15:39 | Mercedes chystá na příští týden v Silverstonu test. V úterý usedne do vozu W09 z roku 2008 Valtteri Bottas, o den později Lewis Hamilton.
3. června | Fanoušci se na závody vrátí až na podzim a to ještě v omezeném počtu. Uvedl to Chase Carey.