Většina jezdců chtěla omezit používání DRS během celého závodního víkendu z důvodu bezpečnosti, výjimkou byl Lewis Hamilton. ANKETA
Je to jedna z největších změn ve sportovních pravidlech, letos budou jezdci smět aktivovat DRS po celý víkend jen na vybraných rovinkách, zatímco loni to bylo v trénincích a kvalifikaci možné kdykoliv.
"Jezdci to požadovali už jistou dobu, abychom DRS používali v kvalifikaci jen na stejných místech jako v závodech," komentoval Mark Webber. "Nedávalo to moc smysl pro týmy, jezdce a fanoušky, abychom jezdili v pátek a v sobotu s otevřeným DRS. Zvyšovalo to riziko, a když to dokážeme zvládnout lépe, tak proč ne?"
Jezdci sami přiznávali, že jak se v kvalifikacích a trénincích snažili otevírat zadní křídlo co nejdříve na výjezdech ze zatáček, občas to vedlo k chybám, případně až nehodám. Většina proto chtěla, aby po celý víkend platilo omezení. Nikoliv Lewis Hamilton.
"Já osobně ho raději používám všude. Ale všichni jezdci ho chtějí používat méně, což je v pořádku," řekl nový pilot Mercedesu, přičemž ale vyjádřil obavy ze sníženého přínosu DRS: "Jezdil jsem s DRS a moc velký rozdíl to nebyl. Používal jsem ho na cílové a zadní rovince (v Jerezu), a moc velký rozdíl to nebyl."
Důvodem pro menší efektivitu DRS je skutečnost, že vzhledem k omezenému používání po celý víkend už nebude mít takový vliv na čas na kolo, takže týmy už nemají motivaci hnát svá řešení na hranice možností, jak v oblasti vývoje, tak s nastavením vozu.
Ještě loni znamenalo DRS v kvalifikaci zrychlení o několik desetin sekundy, takže inženýři navrhovali zadní křídla tak, aby DRS snižovalo přítlak a odpor vzduchu co nejrychleji, což je vedlo až k hranicím nestability přítlaku zadního křídla.
"Dá se říct, že teď máte o něco menší motivaci věnovat úsilí maximalizaci výhod zapnutého DRS na úkor stability," potvrdil technický šéf Lotusu James Allison. "Ale i tak je tu přínos v čase na kolo, pořád je tu tlak, abyste měli křídlo na hraně, což je těžké."
Stejně tak už týmy nebudou mít takovou motivaci přizpůsobit nastavení nejen převodových poměrů s cílem maximalizovat rychlost při otevřeném DRS.