Hamilton a Button budou mít práci s volantem snazší

Jezdci McLarenu nemají obavy, že by za jízdy nezvládali obsluhovat zadní křídlo a KERS. K lepší ergonomii volantu pomohli inženýři.
Hamilton a Button budou mít práci s volantem snazší

V letošní sezóně budou jezdci za jízdy ovládat systém na rekuperaci kinetické energie a nastavení křídla, což dělali i v roce 2009. Jenomže tehdy bylo nastavitelné přední křídlo a moc se nevyužívalo. Zadní křídlo budou jezdci letos používat hojně především v kvalifikacích.

"Pro týmy je náročné ta zařízení pro nás udělat co nejjednodušší," komentoval Lewis Hamilton. "Naši inženýři přišli s několika dobrými nápady a používá se to celkem snadno, opravdu. OK, pod plným plynem v kvalifikačním kole může být používání KERS a křídla dost těžké, ale v závodech by to mělo být snazší."

Na prezentační verzi letošního monopostu MP4-26 McLaren použil volant, který se svými ovladači shoduje s tím loňským (viz. obrázek dole), takže do testů a závodů určitě nasadí jiný. Chybí totiž tlačítka právě pro KERS a zadní křídlo.

Lépe se budou všechny systémy vozu ovládat také Jensonu Buttonovi, protože při návrhu nového auta už mohl tým vycházet z jeho požadavků.

"Cítím se mnohem víc doma, ve voze jsem níž, je to pohodlnější," potvrdil. "Cítím se víc jako součást vozu. Ještě jsem v něm samozřejmě nejel, ale mám dobrý pocit. Představuji omezující faktor, protože jsem jako jezdec vysoký. Ale jsem rád, že má přání byla vyslyšena."

Zatímco používání KERS je omezeno jeho kapacitou pro každé kolo, zadní křídlo budou jezdci v kvalifikacích a trénincích používat neomezeně, takže jeho tlačítko budou mačkat často. V závodech už jen na nejdelší rovince a pokud budou těsně následovat vůz před sebou.

"Uvidíme, jaké to bude se zadním křídlem, nedozvíme se to před prvním závodem," řekl Button. "Můžete ho aktivovat, jen když ztrácíte méně než sekundu. A je velmi těžké se přiblížit na jednu sekundu už kvůli tomu, jak funguje přítlak. Letos bude méně přítlaku, takže se možná budeme moci více přiblížit a předjíždění bude snadnější. Nevím."

Jak vypadaly volanty s KERS a nastavitelným předním křídlem v roce 2009, si můžete prohlédnout ZDE.

Klepněte pro větší obrázek

Diskuze (17) Další článek: Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo