Hamilton a Button budou mít práci s volantem snazší

Jezdci McLarenu nemají obavy, že by za jízdy nezvládali obsluhovat zadní křídlo a KERS. K lepší ergonomii volantu pomohli inženýři.
Hamilton a Button budou mít práci s volantem snazší

V letošní sezóně budou jezdci za jízdy ovládat systém na rekuperaci kinetické energie a nastavení křídla, což dělali i v roce 2009. Jenomže tehdy bylo nastavitelné přední křídlo a moc se nevyužívalo. Zadní křídlo budou jezdci letos používat hojně především v kvalifikacích.

"Pro týmy je náročné ta zařízení pro nás udělat co nejjednodušší," komentoval Lewis Hamilton. "Naši inženýři přišli s několika dobrými nápady a používá se to celkem snadno, opravdu. OK, pod plným plynem v kvalifikačním kole může být používání KERS a křídla dost těžké, ale v závodech by to mělo být snazší."

Na prezentační verzi letošního monopostu MP4-26 McLaren použil volant, který se svými ovladači shoduje s tím loňským (viz. obrázek dole), takže do testů a závodů určitě nasadí jiný. Chybí totiž tlačítka právě pro KERS a zadní křídlo.

Lépe se budou všechny systémy vozu ovládat také Jensonu Buttonovi, protože při návrhu nového auta už mohl tým vycházet z jeho požadavků.

"Cítím se mnohem víc doma, ve voze jsem níž, je to pohodlnější," potvrdil. "Cítím se víc jako součást vozu. Ještě jsem v něm samozřejmě nejel, ale mám dobrý pocit. Představuji omezující faktor, protože jsem jako jezdec vysoký. Ale jsem rád, že má přání byla vyslyšena."

Zatímco používání KERS je omezeno jeho kapacitou pro každé kolo, zadní křídlo budou jezdci v kvalifikacích a trénincích používat neomezeně, takže jeho tlačítko budou mačkat často. V závodech už jen na nejdelší rovince a pokud budou těsně následovat vůz před sebou.

"Uvidíme, jaké to bude se zadním křídlem, nedozvíme se to před prvním závodem," řekl Button. "Můžete ho aktivovat, jen když ztrácíte méně než sekundu. A je velmi těžké se přiblížit na jednu sekundu už kvůli tomu, jak funguje přítlak. Letos bude méně přítlaku, takže se možná budeme moci více přiblížit a předjíždění bude snadnější. Nevím."

Jak vypadaly volanty s KERS a nastavitelným předním křídlem v roce 2009, si můžete prohlédnout ZDE.

Klepněte pro větší obrázek

Diskuze (17) Další článek: Výfuky nového auta budou vypadat jinak, přiznal McLaren
19:57 | Jean-Eric Vergne uvedl, že novináři překroutili jeho slova. Red Bull ho prý nikdy nekontaktoval v souvislosti se sedačkou pro rok 2019.
19. srpna | Robert Wickens je po nehodě v IndyCar při vědomí a je transportován do nemocnice.
19. srpna | Velká nehoda v IndyCar. Závod přerušen odkaz
16. srpna | Alonso by se měl podle spekulací v následujících týdnech zúčastnit testu vozu IndyCar.

GP Belgie 2018

Pátek 24. srpna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 25. srpna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. srpna 2018
Závod 15.10