Häkkinena znepokojil způsob odklízení Sainzova vozu

Dvojnásobný mistr světa formule 1 Mika Häkkinen se ptá, proč nebyl na trať vyslán safety car kvůli odklizení vozu Carlose Sainze Jr. v úvodu Velké ceny Brazílie.
Häkkinena znepokojil způsob odklízení Sainzova vozu

Španěl ve službách Toro Rosso měl se svým vozem problémy už při nájezdu na startovní rošt. V samotném závodě pak absolvoval jen pár set metrů předtím, než musel v prvním kole mezi 5. a 6. zatáčkou odstavit svůj vůz.

Traťoví komisaři se vydali odtlačit Sainzův monopost za bariéry, vedení závodu se však v tomto případě rozhodlo jen o vyvěšení žlutých vlajek, nikoliv o aktivaci virtuálního či reálného safety caru.

„Podle mého názoru to byla jasná chyba. Safety car bývá vyslán na trať v mnohem méně nebezpečných situacích,“ řekl Häkkinen.

„Tu pasáž, kde Sainz Jr. zastavil, velmi dobře znám, projíždí se velkou rychlostí. Když tam ztratíte kontrolu, tak vletíte přesně do míst, kde byl odklízen Sainzův vůz.“

„Samozřejmě, jezdci musí být při vyvěšení žlutých vlajek ostražití, nicméně nezdálo se, že by někdo snížil rychlost (kvůli tomu incidentu).“

Häkkinenovi incident připomněl situaci z loňské Velké ceny Japonska, kdy při odklízení vozu Adriana Sutila nezvládl průjezd úsekem Jules Bianchi, jehož marussia následně narazila do traktoru, který Sutilův vůz odklízel. Bianchi na následky svých zranění letos v létě zemřel.

„V této situaci se sešly všechny prvky pro nejhorší možný scénář, mohlo se stát něco podobného (Bianchiho havárii),“ dodal Fin. „Vůz Sainze Jr. měl zřejmě technický problém, což odklízení zkomplikovalo.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Příští rok musí být Ferrari před Mercedesem, říká Arrivabene

19:06 | V klipu od Red Bullu se objeví i skladba Vltava od Bedřicha Smetany. Není to poprvé v souvislosti s F1. V roce 2017 ji formule 1 použila v oficiální upoutávce na sezónu. Pamatujete? odkaz
9:47 | Red Bull za chvíli uveřejní video, které natáčel v Česku a na Slovensku. Sledujte premiéru živě na Youtube: odkaz
9:05 | U Ferrari očkují nejen zaměstnance, ale začínají očkovat také jejich rodinné příslušníky...
14. června | Od zítřka začíná platit nová směrnice, která zpřísňuje zátěžové testy ohebnosti zadních křídel.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00