Häkkinen obhajuje týmovou režii. Je to byznys, říká Fin

Mika Häkkinen obhajuje týmovou režii. Připomíná, že formule 1 je týmovým sportem.
Häkkinen obhajuje týmovou režii. Je to byznys, říká Fin

„Formule 1 je bitva mezi týmy s až 1000 zaměstnanci, mnoha stovkami milionů dolarů a silou velkých společností včetně Mercedesu, Ferrari a všech jejich firemních sponzorů. Není to hra pro děti, je to vážný sportovní byznys,“ napsal Häkkinen pro Unibet.

„Po tlaku, který vyvinulo Ferrari na tým Mercedes během první poloviny sezóny, je zřejmé, že management Mercedesu je zcela soustředěný a udělá vše, co je v jeho silách, aby získal oba tituly. Je to správný přístup.“

Pro Bottase je týmová režie tvrdou realitou, přiznává šéf Mercedesu

Pro Bottase je týmová režie tvrdou realitou, přiznává šéf Mercedesu

Podle Häkkinena je zřejmé, že Hamilton je v této fázi sezóny už jediným jezdcem Mercedesu, který může získat titul. Po Japonsku to pravděpodobně bude platit už i matematicky.

„Rozhodnutí dát mu ve vítězství přednost před Valtterim, je z lidského hlediska velmi obtížné. Když se na to podíváte jako na byznys, je to mnohem jednodušší.“

Podle Fina Soči jeho krajanovi vyhovuje. Jde o okruh s nízkým gripem. Bottasova pole position byla podle Häkkinena zasloužená. 

Häkkinen se sám ve své kariéře dostal do situace, v jaké byl Hamilton. „Když jsem závodil za McLaren-Mercedes vedla Davida Coultharda, našimi přímými soupeři byli Michael Schumacher a Eddie Irvine. Byli to tvrdí soupeři a k tomu, abych vyhrál v letech 1998 a 1999 šampionát, jsem několikrát potřeboval Davidovu podporu. Například v Melbourne 1998 byl požádán o to, aby měl pustil. Měli jsme dohodu, že ten, kdo bude v první zatáčce ve vedení, získá vítězství. Ztratil jsem pak nějaký čas v boxech.“ 

„Tato rozhodnutí nedělají druhému jezdci radost, ale David věděl, co se od něj očekávalo a vždy uznal, že když máte smlouvu a jezdíte za tým, musíte dělat to, co tým požaduje. Jinak vznikne chaos.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Ferrari od Japonska upraví své zbarvení

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10