Hadjara v sobotu svíraly příliš utažené pásy, přesto podruhé postoupil do Q3 | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Hadjara v sobotu svíraly příliš utažené pásy, přesto podruhé postoupil do Q3

Nováček v sestavě Racing Bulls Isack Hadjar si v průběhu sobotního programu Velké ceny Japonska formule 1 několikrát stěžoval na problémy s bezpečnostními pásy. Ty nakonec dokázal překonat a podruhé za sebou postoupit až do třetí části kvalifikace.

Mladý Francouz si už v průběhu třetího tréninku stěžoval na problémy v kokpitu, konkrétnější ale do vysílačky být nechtěl. V první části kvalifikace se pak problémy objevily znovu.

Ukázalo se, že Hadjar měl až příliš utažené bezpečnostní pásy. V průběhu první části kvalifikace ale nebyl čas upravit jeho pásy, to bylo možné až v přestávce mezi prvním a druhým kvalifikačním segmentem.

V rozhovoru pro Sky Sports F1 Hadjar řekl, že musel překonat bolest, aby postoupil do Q2. Následně dokázal postoupit až do třetí části kvalifikace, kde sedmým místem vyrovnal svůj kvalifikační výsledek z Číny.

„Upřímně, byla to noční můra. Překonal jsem to. Jsem na sebe opravdu hrdý. Zajet v Q1 takové kolo s problémy, které jsem měl, neuvěřitelné. Hned ve třetí zatáčce jsem si uvědomil, že tohle nebude dobré. A skoro jsem naboural, ale jsem v pořádku. Musel jsem (mezi Q1 a Q2) vystoupit a znovu nasednout do vozu,“ řekl Hadjar.

„V Q1 samozřejmě nemáte čas vystoupit z vozu, takže jsem se s tím musel vyrovnat a dostat se do Q2. Když jsem se vrátil do auta a znovu si upevnil pásy, bylo to už dobré,“ dodal Hadjar pro Autosport.

Hadjar v průběhu kvalifikace získával větší sebedůvěru ve voze, mohl si dovolit více riskovat a v Q3 porazil i Lewise Hamiltona z Ferrari, se kterým bude ve čtvrté řadě.

„Stále jsem nebyl se vším spokojený. V každém kole jsme zlepšili vyvážení a nastavení vozu a v tom posledním kole auto skutečně ožilo. Abych byl upřímný, bylo to fantastické. Nemohl jsem jet o moc rychleji,“ řekl pro Sky Sports F1.

„Když víte, že je to poslední kolo v Q3, je to jiný pocit. Říkáte si 'jen všude trochu přidám' a doufáte, že se auto udrží na trati. Vyžaduje si to velké soustředění, ale jel jsem na 100 % a byl jsem dost odvážný na to, abych udělal krok navíc.“

Lawson porazil Cunodu

Liam Lawson po svém návratu z Red Bullu do Racing Bulls porazil v kvalifikaci Júkiho Cunodu, který jej u elitního týmu vedle Maxe Verstappena nahradil.

Oba piloti vypadli ve druhé části, kde Lawson obsadil čtrnácté místo před patnáctým Cunodou.

„Je to škoda, protože vůz má tento víkend velmi, velmi dobrý potenciál. V autě jsem se cítil opravdu dobře, ale z nějakého důvodu nás to na konci Q2 opustilo,“ řekl Lawson.

„V průběhu kvalifikace vždy hledáte ideální vyvážení, jelikož trať se vyvíjí a všichni zrychlují, takže se snažíte udržet ve správním okně. Cítil jsem, že jsme to v průběhu jízdy ladili, ale dostali jsme se do bodu, kdy už to víc vyladit nešlo.

„Zdá se, že zítra bude pršet, což bude pro všechny výzva, nám to ale také nabízí příležitost posunout se vpřed. Na novém povrchu dráhy se pojede jinak, zřejmě se na něm bude držet více vody. Uvidíme, co se stane. Jsem si jistý, že to bude událostmi nabitý závod.“

Doporučujeme

Články odjinud