Staněk opět ukázal bránící schopnosti. V závěru ale své pozice ztratil.
Po včerejším startu ze čtvrtého místa připravila Staňka o všechny šance na dobrý výsledek kolize ihned v úvodu závodu. Dnes mohl všechno napravit alespoň pořádnou porcí bodů, do hlavního závodu v Imole ho totiž čekal start ze sedmého místa.
První startovní pozici dnes obsadil vítěz kvalifikace Bortoleto, vedle něho se postavil Bearman, dále Hadjar a Antonelli. Jako pátý se na startovní rošt zařadil Dürksen, pilot jinak slabé stáje Aix Racing, kterému se páteční kvalifikace obzvláště povedla. Dále už stál vedoucí pilot průběžného pořadí Maloney. Jako sedmý startoval Staněk, jehož ve čtvrté řadě doplnil Aron. Za ně se zařadil vítěz včerejšího závodu Colapinto a Cordeel.
Po zhasnutí červených světel se vedení ihned ujal Bearman, na druhé místo se probojoval Hadjar, na třetí Dürksen. Bortoleto se propadl až na čtvrté místo, za ním jezdil Antonelli a Maloney. Staněk zůstal sedmý.
V sedmém kole se do boxů vydali první piloti. Z čela to byl Hadjar, Dürksen, Maloney a Staněk. Českému pilotovi se při zastávkách podařilo překonat Maloneyho. Čehož později závodník z Barbadosu asi velmi litoval...
O kolo později zamířil do boxů i vedoucí Bearman následovaný Bortoletem a Aronem. Pilotovi Premy však v boxech zhasl motor, mechanici měli velké potíže ho znovu nastartovat, a tak junior Ferrari ztratil dobře rozjetý závod.
Když se první skupinka pilotů vystřídala v boxech, na čele zůstal nestavějící Cordeel, Marti a a Correa.
Piloty, kteří měli povinou zastávku v boxech již za sebou, vedl Hadjar, následovaný Bortoletem, Dürksenem, Antonellim, Colapintem, Aronem a Staňkem.
Maloney začal útočit na Staňka. Ale jak český pilot ukázal už například v Austrálii, bránění je činnost, která mu jde velmi dobře. Proto se Maloney za zadním křídlem Tridentu trápil a trápil. Na chování českého závodníka padla párkrát do rádia ze strany pilota Carlinu i stížnost. Mezitím se za dvojicí začal štosovat vláček ostatních pilotů.
Obzvláště netrpělivý byl Crawford, který se rozhodl, že Maloneyho překoná a se Staňkem si poradí sám. Pilota z Barbadosu skutečně předjel, ale pak se trápil za Staňkem i on. Nakonec ale přeci jen ve 25. kole českého pilota překonal, a zadní křídlo Tridentu se opět objevilo před Maloneyem …
Čtyři kola před cílem zamířil konečně do boxů vedoucí Cordeel, který měl šanci na své první pódium ve formuli 2. Ovšem při výjezdu od mechaniků mu ulétlo zadní kolo!
To navíc téměř trefilo mechanika Camposu, který právě měnil pneumatiku Martimu. Mechanikovi se naštěstí nic nestalo, tento incident ho však zdržel v jeho práci a Marti také odjel bez upevněného kola.
Mezitím Maloney konečně zvládl překonat Staňka a český pilot začal ztrácet jednu pozici za druhou.
Hadjar se bez problémů vrátil do vedení závodu. Sice na něj v závěru zle dotíral Bortoleto, ale toho už pilot Camposu před sebe nepustil.
Francouzský závodník tak slavil své druhé vítězství sezóny. Druhý dojel Bortoleto a třetí Dürksen, který tímto výsledkem přivezl historicky první body nové stáji AIX Racing (bývalý Charouz a PHM).
Staněk byl nakonec v cíli klasifikován až jako osmnáctý.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Isack Hadjar |
Campos Racing |
54:01.509 |
35 |
2 |
Gabriel Bortoleto |
Invicta Racing |
0.569 |
35 |
3 |
Joshua Duerksen |
PHM AIX Racing |
13.736 |
35 |
4 |
A.K.Antonelli |
Prema Racing |
18.034 |
35 |
5 |
Franco Colapinto |
MP Motorsport |
18.489 |
35 |
6 |
Paul Aron |
Hitech Pulse-Eight |
18.815 |
35 |
7 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
20.737 |
35 |
8 |
J.M.Correa |
DAMS Lucas Oil |
21.240 |
35 |
9 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
28.364 |
35 |
10 |
Richard Verschoor |
Trident |
33.507 |
35 |
11 |
Zane Maloney |
Rodin Motorsport |
34.107 |
35 |
12 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
34.346 |
35 |
13 |
Zak O'Sullivan |
ART Grand Prix |
37.657 |
35 |
14 |
Kush Maini |
Invicta Racing |
37.957 |
35 |
15 |
Ritomo Miyata |
Rodin Motorsport |
38.402 |
35 |
16 |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
42.357 |
35 |
17 |
Enzo Fittipaldi |
Van Amersfoort Racing |
43.055 |
35 |
18 |
Roman Staněk |
Trident |
43.575 |
35 |
19 |
Oliver Bearman |
Prema Racing |
44.017 |
35 |
20 |
Taylor Barnard |
PHM AIX Racing |
44.786 |
35 |
- |
Amaury Cordeel |
Hitech Pulse-Eight |
|
30 |
- |
Pepe Martí |
Campos Racing |
|
30 |