Haas versus Alfa Romeo. Kdo další povstane z popela?

McLaren se vrací na vrchol, zlepšení zaznamenává také Williams. Kdo bude další?
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Haas versus Alfa Romeo. Kdo další povstane z popela?  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Každý tým formule 1 se chce zlepšit a posunout se na startovním roštu směrem nahoru. Matematika je však neúprosná – máme deset týmů. Někdo musí být první a někdo poslední.

Letošní sezóna přinesla srovnání výkonů. O titul bojují dva týmy, na stupních vítězů jsme viděli 12 jezdců, ve vedení 11.

V příštím roce dojde k velkým změnám pravidel. Je to příležitost pro všechny týmy, ale je to také hrozba. Rozdíly mezi týmy se mohou opět zvětšit.

Základní pohled na technická pravidla pro sezónu 2022

Základní pohled na technická pravidla pro sezónu 2022

Jednou z věcí, kterou bude zajímavé sledovat, je budoucí forma Alfy Romeo a Haasu. Letos jsou to dva nejhorší týmy, ale za branami jejich továren je naděje.

Poslední sezóny se dají pojmenovat různě. My bychom zvolili „éra lídrů“. Do menších týmů přišli noví šéfové a klíčoví zaměstnanci. U McLarenu převzal otěže Andreas Seidl, u Williamsu teprve nedávno Jost Capito. Ten dříve pracoval pro BMW, Porsche, Sauber a Ford a je podepsán pod velkými úspěchy Volkswagenu ve WRC. Krátce se ohřál také u McLarenu. 

Vzestup Williamsu je vidět v posledních týdnech. Samozřejmě za to může z části také George Russell. Je otázkou, zda Alex Albon bude plnohodnotnou náhradou. Bez ohledu na aktuální jezdeckou sestavu se chce Williams zlepšovat a investovat. 

Haas a Alfa Romeo

Mohou příběh McLarenu a možná i počínající příběh Williamsu napodobit také Haas a Alfa Romeo? 

U Alfy Romeo vede tým Frédéric Vasseur. Příští rok do něj přijde Valtteri Bottas. Na druhé jméno si musíme počkat. Zůstat může Antonio Giovinazzi, přijít by ale mohl také nový jezdec – aktuálně má být favoritem Kuan-jü Čou.

Ani Haas ale nepřišel zkrátka. Stavbu nového vozu má pod palcem Simone Resta, který do týmu přišel z Ferrari. A neměl to daleko. Nové konstrukční oddělení amerického týmu vzniklo přímo v Maranellu a je oddělené od kanceláří Ferrari. 

Haas včera uveřejnil nové video, ve kterém nové oddělení Resta představuje.

Klíčová proměnná z Ameriky

Zatím se o tom příliš nemluví, ale velký vítr může do středu nebo spíše konce pole přivanout z Ameriky. Michael Andretti totiž chce vstoupit do formule 1 a poměrně logicky dává přednost koupi existujícího týmu. Mluvilo se o Williamsu, ale aktuálně mají jednání probíhat právě s Haasem a Alfou Romeo.

Váš názor Další článek: Red Bull jednal s Norrisem, potvrdil Marko
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00