McLaren se vrací na vrchol, zlepšení zaznamenává také Williams. Kdo bude další?
Každý tým formule 1 se chce zlepšit a posunout se na startovním roštu směrem nahoru. Matematika je však neúprosná – máme deset týmů. Někdo musí být první a někdo poslední.
Letošní sezóna přinesla srovnání výkonů. O titul bojují dva týmy, na stupních vítězů jsme viděli 12 jezdců, ve vedení 11.
V příštím roce dojde k velkým změnám pravidel. Je to příležitost pro všechny týmy, ale je to také hrozba. Rozdíly mezi týmy se mohou opět zvětšit.
Jednou z věcí, kterou bude zajímavé sledovat, je budoucí forma Alfy Romeo a Haasu. Letos jsou to dva nejhorší týmy, ale za branami jejich továren je naděje.
Poslední sezóny se dají pojmenovat různě. My bychom zvolili „éra lídrů“. Do menších týmů přišli noví šéfové a klíčoví zaměstnanci. U McLarenu převzal otěže Andreas Seidl, u Williamsu teprve nedávno Jost Capito. Ten dříve pracoval pro BMW, Porsche, Sauber a Ford a je podepsán pod velkými úspěchy Volkswagenu ve WRC. Krátce se ohřál také u McLarenu.
Vzestup Williamsu je vidět v posledních týdnech. Samozřejmě za to může z části také George Russell. Je otázkou, zda Alex Albon bude plnohodnotnou náhradou. Bez ohledu na aktuální jezdeckou sestavu se chce Williams zlepšovat a investovat.
Haas a Alfa Romeo
Mohou příběh McLarenu a možná i počínající příběh Williamsu napodobit také Haas a Alfa Romeo?
U Alfy Romeo vede tým Frédéric Vasseur. Příští rok do něj přijde Valtteri Bottas. Na druhé jméno si musíme počkat. Zůstat může Antonio Giovinazzi, přijít by ale mohl také nový jezdec – aktuálně má být favoritem Kuan-jü Čou.
Ani Haas ale nepřišel zkrátka. Stavbu nového vozu má pod palcem Simone Resta, který do týmu přišel z Ferrari. A neměl to daleko. Nové konstrukční oddělení amerického týmu vzniklo přímo v Maranellu a je oddělené od kanceláří Ferrari.
Haas včera uveřejnil nové video, ve kterém nové oddělení Resta představuje.
Klíčová proměnná z Ameriky
Zatím se o tom příliš nemluví, ale velký vítr může do středu nebo spíše konce pole přivanout z Ameriky. Michael Andretti totiž chce vstoupit do formule 1 a poměrně logicky dává přednost koupi existujícího týmu. Mluvilo se o Williamsu, ale aktuálně mají jednání probíhat právě s Haasem a Alfou Romeo.