Gene Haas se rozpovídal pro časopis Forbes a trochu poodhalil důvody, proč hodlá vstoupit do formule 1.
Haas vstoupí se svým americkým týmem do F1 v roce 2016. A jak se zdá, jedním z důvodů je byznys.
Tým formule 1 nepatří zrovna mezi výdělečné obory, ale může být vhodnou platformou pro propagaci. Dobrým příkladem je Red Bull. Energetické drinky mají ke sportu samozřejmě poměrně blízko. Není proto divu, že rakouský výrobce sponzoruje v oblasti sportu kdeco.
Dalším příkladem jsou automobilky. Kupte si vůz se „stejným motorem“, jako má formule 1. To je heslo, na které lidé slyší. Reklama v F1 totiž nemá jen upozornit, že podobná značka existuje, ale zároveň ji dodat jistý punc kvality a exkluzivity.
Něco podobného chystá také Haas. Ten je dnes spolumajitelem týmu v sérii NASCAR, o který se dělí s Tony Stewartem. Kromě toho je to ale také podnikatel. Jeho firma Haas Automation vyrábí a dodává obráběcí CNC stroje.
Haas věří, že mu formule 1 pomůže proniknout na nové trhy v Evropě, Asii a Jižní Americe. „Náš pětiletý plán mluví o zdvojnásobení našeho prodeje a zisku z 1 na 2 miliardy dolarů ročně“, říká Haas pro Forbes.
Podle Haase se dnes zhruba 50% produkce prodá na území USA a zbytek putuje do zámoří. Po vstupu do F1 by se podíl exportu měl zvýšit na 70%.