Haas: Ve formuli 1 je mnoho nástrah

Potooczech  |  08. 12. 2014 09:10

Podle mne narazí, jak je to u američanů obvyklé. Už jen ta slova, že ten rok navíc jim dá možnost postavit velmi konkurenceschopný vůz. Vemte si, co dokázaly nováčci v F1. Vždy byly na chvostu pole, za celou dobu jejich existence se z něj nedostaly. Ani finance nedokáží zaručit úspěch, jak dokázala Toyota. Těch věcí se musí sejít hodně a obávám se, že typické americké pojetí tohle vůbec nebere v potaz.
Možná kdyby měli vybavení Toyoty, rozpočet přes 200 milionů liber, koupili inženýry z top týmů, zavřeli se na dva roky v továrně a podařila se jim sázka na výrobce motorů (jako letos Williamsu), tak by se od nich dalo čekat závodění v první desítce.
Ale pokud to pojmou jako původně příchozí trojka nováčků ... tedy sotva 80 milionů na sezónu, minimální zázemí, minimum lidí a žádné pořádné jméno, jen velká očekávání ... tak to bude jen další "Minardi" a za pět let překážení ostatním zkrachují a odejdou.

Mysak Pavlisak  |  08. 12. 2014 11:06

Jenže Gene Haas je trošku jinej materiál. V oboru do kterýho se pustí, je nejlepší na světě. Má největší firmu na výrobu obráběcích strojů a od roku 2010 kdy má spolu s Tonym Stewartem tým v NASCAR, vyhrál dvakrát šampionát. (Stewart 2011 a Harvick 2014)

Willysh  |  08. 12. 2014 11:55

Tak když do něčeho jdeš musíš chtít uspět a věřit tomu, že to dokážeš. Pokud tvé zázemí nedokáže za dva roky práce s X prostředky postavit alespoň konkurenceschopný tým na chvostu pole, můžeš rovnou odejít nebo vyhodit zázemí, protože to nemá cenu. Vzhledem k tomu jak Haas už dříve povídal, že nečeká úspěch hned a čeká, že to bude hodně drahé po rozhovorech s Eccelstonem bych jim věřil, že mají reálné představy i rozpočet. Bernie totiž vždy doporučoval rozpočet nad 100 mil.



10:11 | Šéf Williamsu Jost Capito měl pozitivní test na covid-19 a víkendu v Saúdské Arábii se tak nezúčastní.
8:14 | Aston Martin potvrdil, že došlo k menšímu požáru v odsávacím systému jeho aerodynamického tunelu.
21:04 | Podle Racing Chocs zasahují v továrně Astonu Martin hasiči.
12:51 | 80 % kola na plný plyn, 27 zatáček, všude bariéry, 3 DRS zóny. Takový bude závod v Džiddě.

GP Saúdské Arábie 2021

Pátek 3. prosince 2021
1. trénink 14.30–15.30
2. trénink 18.00–19.00
Sobota 4. prosince 2021
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 5. prosince 2021
Závod 18.30