Haas: Už v úvodních závodech roku 2017 se bude hojně vylepšovat

Pro týmy bude těžké najít konečný bod, kdy postavit auto a vyslat k prvnímu závodu.
Haas: Už v úvodních závodech roku 2017 se bude hojně vylepšovat

Šéf stáje Haas Günther Steiner se nechal slyšet, že v roce 2017 očekává velkou bitvu ve vylepšování monopostů už od prvních velkých cen sezóny.

Týmy před zavedením nových pravidel připravují nové monoposty a při průzkumu nových řešení nalézají velké skoky ve výkonnosti. Z tohoto důvodu pro ně bude těžké najít bod, kdy definitivně zastavit vývoj a začít vyrábět vůz pro první závod nového ročníku.

Steiner proto předpokládá, že týmy přivezou základní verzi svých monopostů na první testy, pro druhé už budou mít připraven první velký balík vylepšení a se stejným nasazením budou pokračovat v úvodních závodech.

Na otázku, kdy se Haas chystá finalizovat design vozu pro začátek sezóny, Steiner odpověděl: „V určitém bodě už nebudete moci dál čekat, protože už byste vůz nestihli vyrobit.

Myslím, že budeme tíhnout k tomu, že připravíme verzi nula a pak okamžitě veliká vylepšení. Potřebujete verzi nula, abyste mohli jít testovat, takže takový je v tuto chvíli plán, zjistit, co můžete na poslední chvíli nasadit na auto.

Všichni už jsou dobře organizovaní a člověk ví, jak dlouho trvá vyrobit přední křídlo, takže nastane bod, kdy ho budeme muset vyslat do výroby. Všichni pak budou plánovat vylepšení, jelikož si myslím, že na začátku bude křivka vývoje velice strmá.“

Steiner řekl, že Haas pomalu dává dohromady svůj plán vývoje, s největší pravděpodobností však nebude tak nabitý jako v případě velkých hráčů jako Mercedes nebo Ferrari.

„Kapacitu na to máme, ale jsme na jiné úrovni než velké týmy,“ řekl. „Dá se to určitým způsobem kvantifikovat. My možná zvládneme deflektory a tak dále, zatímco větší týmy mohou přivézt nové přední a zadní křídlo a podlahu. To my nejspíš nezvládneme.“

Nová pravidla znamenají vývoj naslepo

Přestože většina týmů se již v této fázi sezóny věnuje vývoji vozu pro příští rok, nikdo vzhledem k novým pravidlům neví, jak se jeho úsilí vyplatí v porovnání s konkurencí. Steiner se domnívá, že všichni budou až do prvních testů v Barceloně vyvíjet víceméně naslepo.

Klepněte pro větší obrázek

„Zdá se, že jsme na tom celkem dobře, co se týče toho, co víme sami, ale nevíme, co dělají ostatní. Oni jsou ale ve stejné situaci, protože nevědí, co děláme my. Člověk se tedy snaží trefit pohybující se terč.

Myslím, že dokud nedorazíme k prvním testům do Barcelony, nikdo nebude vědět jistě, jak to příští rok bude vypadat. Řekl bych, že takhle je to pro všechny velice napínavé a já doufám, že my z toho vyjdeme dobře. Myslím, že to bude zajímavé jaro.“

Foto: Getty Images / Clive Mason, Peter Fox

Další článek: FIA zveřejnila předběžný kalendář a změnila pravidla

17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.
11:15 | Dnes a zítra pokračují testy 18palcových pneumatik. V Imole jezdí Mercedes. Za volantem je dnes Hamilton.
18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen