Haas ukončil vývoj svého letošního vozu

Šéf týmu Haas Günther Steiner nevidí důvod dále investovat do vývoje letošního monopostu formule 1 VF-18.
Haas ukončil vývoj svého letošního vozu

Vzhledem ke změnám v pravidlech, které v oblasti aerodynamiky přinese příští ročník, začíná Haas upínat svou pozornost na rok 2019, ve kterém chce minimálně udržet svou současnou pozici ve startovním poli.

Ačkoliv nyní Haas s Force Indií a McLarenem bojuje o páté místo v Poháru konstruktérů a v posledních devíti letošních závodech může přeskočit také čtvrtý Renault, je podle Steinera ta správná chvíle na to zaměřit se na příští sezónu.

Magnussen věří, že Haas může bojovat o čtvrté místo s Renaultem

Magnussen věří, že Haas může bojovat o čtvrté místo s Renaultem

„Je to jasně dané. Před několika týdny jsme začali pracovat na voze pro rok 2019 a není důvod pokračovat ve vývoji vozu 2018, protože jestliže budete pokračovat ve vývoji, tak než díly vyrobíte, tak bude skoro konec sezóny,“ vysvětlil důvody rozhodnutí Steiner.

„Zisky jsou příliš malé na to, abychom ty díly použili pouze ve dvou nebo třech závodech. Ještě pár dílů budeme mít, ale to je z vývoje vozu 2018 všechno. Pár (vylepšení) ještě přivezeme pro další závody. Nebudou to velká vylepšení, ale jako všichni ostatní je i nadále budeme přivážet. Naučili jsme se vyrábět vylepšení, nasadit je na vůz a přimět je fungovat. Toto je krok, kterého jsme dosáhli v roce 2018, protože v roce 2017 se nám to nepodařilo.“

Změny na vozech pro rok 2019 se dotknou zejména předního a zadního křídla.

„Na plánování to nemělo vliv. Kdybychom pro příští rok dělali jen evoluci vozu z roku 2018 se stejnými pravidly, můžete na vůz pro příští rok využít to, co jste se naučili letos. Se změnou pravidel musíte začít od znovu. Musíte se na to trochu více zaměřit a pro vůz 2019 nemůžete použít to, co jste vyvinuli pro vůz 2018,“ dodal Steiner.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (26) Další článek: Být příští rok na čele středu pole pro Sauber není nereálné, říká Ericsson
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00