Haas ukončil vývoj svého letošního vozu

Šéf týmu Haas Günther Steiner nevidí důvod dále investovat do vývoje letošního monopostu formule 1 VF-18.
Haas ukončil vývoj svého letošního vozu

Vzhledem ke změnám v pravidlech, které v oblasti aerodynamiky přinese příští ročník, začíná Haas upínat svou pozornost na rok 2019, ve kterém chce minimálně udržet svou současnou pozici ve startovním poli.

Ačkoliv nyní Haas s Force Indií a McLarenem bojuje o páté místo v Poháru konstruktérů a v posledních devíti letošních závodech může přeskočit také čtvrtý Renault, je podle Steinera ta správná chvíle na to zaměřit se na příští sezónu.

Magnussen věří, že Haas může bojovat o čtvrté místo s Renaultem

Magnussen věří, že Haas může bojovat o čtvrté místo s Renaultem

„Je to jasně dané. Před několika týdny jsme začali pracovat na voze pro rok 2019 a není důvod pokračovat ve vývoji vozu 2018, protože jestliže budete pokračovat ve vývoji, tak než díly vyrobíte, tak bude skoro konec sezóny,“ vysvětlil důvody rozhodnutí Steiner.

„Zisky jsou příliš malé na to, abychom ty díly použili pouze ve dvou nebo třech závodech. Ještě pár dílů budeme mít, ale to je z vývoje vozu 2018 všechno. Pár (vylepšení) ještě přivezeme pro další závody. Nebudou to velká vylepšení, ale jako všichni ostatní je i nadále budeme přivážet. Naučili jsme se vyrábět vylepšení, nasadit je na vůz a přimět je fungovat. Toto je krok, kterého jsme dosáhli v roce 2018, protože v roce 2017 se nám to nepodařilo.“

Změny na vozech pro rok 2019 se dotknou zejména předního a zadního křídla.

„Na plánování to nemělo vliv. Kdybychom pro příští rok dělali jen evoluci vozu z roku 2018 se stejnými pravidly, můžete na vůz pro příští rok využít to, co jste se naučili letos. Se změnou pravidel musíte začít od znovu. Musíte se na to trochu více zaměřit a pro vůz 2019 nemůžete použít to, co jste vyvinuli pro vůz 2018,“ dodal Steiner.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Být příští rok na čele středu pole pro Sauber není nereálné, říká Ericsson

9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00