Haas se odvolal proti diskvalifikaci Romaina Grosjeana z Velké ceny Itálie. Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace zasedl ve čtvrtek 1. listopadu v sídle FIA v Paříži.
Soudu předsedal prezident Autoklubu České republiky JUDr. Jan Šťovíček, kterého doplnili čtyři kolegové z dalších zemí.
FIA dnes potvrdila v oficiální tiskové zprávě, že odvolání Haasu soud zamítl.
Účastníkům řízení byla současně zaslána pouze výroková část rozhodnutí. Úplné rozhodnutí a to včetně odůvodnění bude účastníkům zasláno až později.
„Samozřejmě jsme zklamáni, že jsme s našim odvoláním neuspěli,“ uvedl Steiner.
„Jdeme dál, díváme se na poslední dva závody roku, budeme pokračovat v boji na trati, abychom získali více bodů a dokončili naši nejsilnější sezonu ve formuli 1.“
Naopak Renault je s rozhodnutím samozřejmě spokojený.
„Technická pravidla – zejména ta, která byla zavedena z bezpečnostních důvodů – musí být striktně dodržována,“ řekl technický šéf Renaultu Nick Chester.
„Jsme s tímto rozhodnutím spokojeni. Rád bych poděkoval soudu a FIA za jejich práci v této věci. Tým se nyní soustředí na konec sezóny.“
Porušení technických pravidel
Haas podle sportovních komisařů porušil článek 3.7.1 d) Technických pravidel, který říká, že „při pohledu zespodu musí mít přední rohy spodní části podlahy poloměr zakřivení 50 milimetrů (+/- 2 mm).“
Haas porušil pravidlo tím, že jeho nové deflektory zakrývají rohy podlahy tak, že při pohledu zespodu není předepsáný rádius viditelný.
Pravidlo si však různé týmy vykládaly jinak. FIA proto dne 25. července vydala technickou normu TD/033-18, která dala týmům jasný výklad daného pravidla a poskytla čas do Velké ceny Itálie, aby podle něj své monoposty upravily.
Haas ovšem nestihl nové díly vyrobit včas. Po závodě v Monze podal Renault protest a stewardi Grosjeana ze závodu diskvalifikovali.
Foto: Getty Images / Clive Rose