Haas s odvoláním neuspěl. Soud v čele s Janem Šťovíčkem odvolání zamítl

Haas se odvolal proti diskvalifikaci Romaina Grosjeana z Velké ceny Itálie. Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace zasedl ve čtvrtek 1. listopadu v sídle FIA v Paříži.
Haas s odvoláním neuspěl. Soud v čele s Janem Šťovíčkem odvolání zamítl

Soudu předsedal prezident Autoklubu České republiky JUDr. Jan Šťovíček, kterého doplnili čtyři kolegové z dalších zemí.

FIA dnes potvrdila v oficiální tiskové zprávě, že odvolání Haasu soud zamítl. 

Účastníkům řízení byla současně zaslána pouze výroková část rozhodnutí. Úplné rozhodnutí a to včetně odůvodnění bude účastníkům zasláno až později.

„Samozřejmě jsme zklamáni, že jsme s našim odvoláním neuspěli,“ uvedl Steiner.

„Jdeme dál, díváme se na poslední dva závody roku, budeme pokračovat v boji na trati, abychom získali více bodů a dokončili naši nejsilnější sezonu ve formuli 1.“

Naopak Renault je s rozhodnutím samozřejmě spokojený.

„Technická pravidla – zejména ta, která byla zavedena z bezpečnostních důvodů – musí být striktně dodržována,“ řekl technický šéf Renaultu Nick Chester.

„Jsme s tímto rozhodnutím spokojeni. Rád bych poděkoval soudu a FIA za jejich práci v této věci. Tým se nyní soustředí na konec sezóny.“

Porušení technických pravidel

Haas podle sportovních komisařů porušil článek 3.7.1 d) Technických pravidel, který říká, že „při pohledu zespodu musí mít přední rohy spodní části podlahy poloměr zakřivení 50 milimetrů (+/- 2 mm).“

Haas porušil pravidlo tím, že jeho nové deflektory zakrývají rohy podlahy tak, že při pohledu zespodu není předepsáný rádius viditelný.

Podrobněji o diskvalifikaci Grosjeana z GP Itálie 2018

Podrobněji o diskvalifikaci Grosjeana z GP Itálie 2018

Pravidlo si však různé týmy vykládaly jinak. FIA proto dne 25. července vydala technickou normu TD/033-18, která dala týmům jasný výklad daného pravidla a poskytla čas do Velké ceny Itálie, aby podle něj své monoposty upravily.

Haas ovšem nestihl nové díly vyrobit včas. Po závodě v Monze podal Renault protest a stewardi Grosjeana ze závodu diskvalifikovali. 

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Mňoukající muž odhalen? Dostat se do vysílání F1 je možná docela snadné

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00