Haas rozhodl o konci jezdců už před pár týdny

Haas dnes potvrdil, že oba současní jezdci na konci sezóny skončí.
Haas rozhodl o konci jezdců už před pár týdny

„Chtěli jsme k nim být féroví,“ řekl Steiner o dnešním oznámení o Magnussenovi a Grosjeanovi.

„Mohli jsme si to nechat ještě chvíli pro sebe, a pak to prostě udělat. Řekli jsme, že touto cestou nepůjdeme, uděláme nějaké změny, a proto jim to chceme sdělit, aby měli šanci najít něco jiného.“

„Pokud bychom jim to řekli až ve chvíli, kdy se rozhodneme, kdo bude řídit auto, mohl by to být konec roku a oni by měli menší šanci si najít něco pro příští rok.“

Je velmi malá šance, že některý z jezdců najde sedačku ve formuli 1. Grosjean už měl údajně testovat na simulátoru Mahindry ve formuli E, spojován je také s WEC. 

Končíme u Haasu, potvrdili na sociálních sítích Magnussen a Grosjean

Končíme u Haasu, potvrdili na sociálních sítích Magnussen a Grosjean

„Řekl bych, že jsme se rozhodli asi před dvěma, třemi týdny,“ pokračuje Steiner. Jezdcům to pak sdělil před několika dny.

Šéf Haasu také uvedl, že rozhodnutí nebylo jednoduché. „Je to velmi obtížné. Měli jsme ve vztazích vzestupy a pády, ale nezůstanete s lidmi tak dlouho, čtyři a pět let, pokud je nemáte rád. Je těžké dělat podobné věci.“

„Musím se ale starat o tým celkově. Oba pro to měli pochopení. Určitě nebyli šťastní. Kdo by byl?“

„Myslím, že mezi námi není žádná špatná krev, a chceme se dostat na konec sezóny. Musím dávat pozor na celý tým, a proto musím činit tato rozhodnutí. Je to součást mé práce, i když je to obtížné.“

Haas zatím neuvedl, kdo do týmu přijde. Favority mají být Mazepin a Schumacher. Na jednu stranu toto řešení přináší potenciálně velké množství peněz – od Mazepina přímo, jméno Schumacher má velký sponzorský potenciál. Na druhou stranu oba jezdci neodjeli ve F1 ani jeden závod. 

K dispozici přitom jsou i zkušení jezdci jako Pérez nebo Hülkenberg. Mexičan by také nemusel přijít s prázdnou.

Přišel, odjel, poradil. Hülkenberg podle Greena významně ovlivnil vývoj nových dílů

Přišel, odjel, poradil. Hülkenberg podle Greena významně ovlivnil vývoj nových dílů

Steiner nicméně nepřímo potvrdil, že ve hře jsou dva nováčci i komerční prvek.

„Vždy tam musí být talent a ne jen peníze. Talent je tedy velmi důležitý nebo důležitější, ale někteří lidé získali sponzorství, které si s sebou přinesou. Podíváme se na všechny možnosti.“

„Pokud máte velmi zkušeného jezdce a nováčka, pro kterého je těžké najít cestu, ztrácí sebevědomí. Je to dobré? Ne. Podívejte se, co se stalo spoustě lidí, kteří byli ve stejném týmu jako Max. Přijde nováček a není to pro něj dobré. Možná jsou dva nováčci dobrá věc, zatím to nevím.“

Další článek: Případ nakaženého Strolla má dohru. FIA napomenula Racing Point za nedodržení protokolu

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
10:55 | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.