V roce 2024 budou za Haas jezdit současní jezdci Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg.
V případě Hülkenberga se očekávalo, že dojde k prodloužení smlouvy. Jeho výkony v kvalifikacích jsou velmi dobré. Celkem získal letos 9 bodů.
U Magnussena, který má na kontě 2 body, byla situace méně jistá. Haas ale dnes potvrdil, že zůstanou oba jezdci.
Oba ve formuli 1 skončili a oba se do ní dokázali vrátit. Magnussen vloni nahradil u Haasu Nikitu Mazepina, Hülkenberg letos Micka Schumachera.
V příštím roce se jezdecká sestava měnit nebude. Konec konců jezdci nejsou hlavním problémem Haasu. V roce 2018 skončil americký tým na pátém místě v Poháru konstruktérů a získal 93 bodů. O této sezóny se mu celkově podařilo získat jen 79 bodů.
„Myslím, že můžeme s jistotou říci, že jsme v této sezóně F1 měli mimořádně solidní jezdeckou dvojici a nebyl důvod v tomto ohledu dělat do budoucna nějakou změnu,“ řekl šéf týmu Haas Gunther Steiner.
„Kevin je někdo, koho samozřejmě velmi dobře známe a jsem rád, že v barvách Haasu zahájí svou sedmou sezónu. Jen za náš tým má na kontě 113 startů, takže víme, kde jsou jeho silné stránky. Bonusem jsou pak jeho znalosti a zkušenosti s naší organizací.“
„Na druhé straně garáže se Nico jednoduše začlenil bez povyku a fanfár a dokázal, že je cenným členem týmu. Blíží se 200 startům ve formuli 1 a my jsme velmi rádi, že můžeme využívat jeho zkušeností za volantem.“
„V letošní sezóně jsme museli řešit naše problémy s VF-23, před tím se neschováváme, ale měli jsme obrovské štěstí, že jsme měli dva jezdce, jejichž zpětná vazba je neocenitelná při pomoci našim inženýrským cílům.“
„Kevin a Nico si od začátku dobře rozuměli a oba dokázali bodovat, přičemž Nico vynikal zejména v kvalifikacích – šestkrát se dostal do Q3.
„Své působení ve sportu si očividně užívají, oba jsou vyzrálí a v zásadě chápou, co od nich požadujeme. Nyní je na nás, abychom se dívali dopředu na rok 2024 a zajistili, že budeme mít vůz, který bude schopen trvale získávat body.“
„Samozřejmě jsem velmi šťastný, že se můj vztah s Haasem opět prodlužuje,“ řekl Magnussen.
„Můj návrat v roce 2022 byl neočekávaný, ale byl plný mnoha vrcholů, a přestože se letošní sezóna nevyvíjela tak, jak jsme doufali, stále se nám podařilo získat body a ukázat potenciál v balíčku, který máme.“
„V roce 2023 zbývá spousta závodů a máme před sebou spoustu práce, abychom i nadále porozuměli VF-23 – a to, co se naučíme, můžeme využít na voze pro rok 2024.“
„Moje poděkování jako vždy patří Gene Haasovi a Guentheru Steinerovi za to, že mi dali příležitost pokračovat v závodění ve sportu, který miluji.“
„Je hezké vyřešit záležitosti ohledně příští sezóny tak brzy a mít tak možnost se soustředit jen na závodění a zlepšování výkonu,“ řekl Hülkenberg. „Baví mě být součástí týmu a sdílím vášeň Genea a Guenthera.“
Volné sedačky
Po potvrzení jezdecké sestavy Haasu zbývá teoreticky pět volných sedaček, ve kterých nyní jezdí:
- AlphaTauri: Ricciardo, Cunoda
- Mercedes: Hamilton
- Alfa Romeou: Čou
- Williams: Sargeant
Hamilton by měl brzy prodloužit smlouvu. Očekává se, že zůstanou také Čou a Cunoda. Méně jisté mají své setrvání u týmu Sargeant a Ricciardo.