Haas poprvé kvalifikoval oba své vozy do první desítky

Grosjean odstartuje osmý, Gutiérrez bude na roštu desátý.
Haas poprvé kvalifikoval oba své vozy do první desítky

Haas v japonské Suzuce zajel svoji nejlepší kvalifikaci sezóny, když se mu vůbec poprvé podařilo dostat oba vozy do první desítky. Romain Grosjean vyrovnal čas sedmého Sergia Péreze a skončil osmý, Esteban Gutiérrez odstartuje z desáté pozice.

Grosjean je z výsledku nadšený, zejména po velkých problémech s brzdami z posledních víkendů, které výrazně podryly jeho důvěru ve vůz VF-16. Francouz si však pochvaloval nové díly, které americky tým na Suzuku přivezl.

„Mám z toho docela dobrý pocit a jsem opravdu šťastný za celý tým,“ radoval se Grosjean. „Přivezli jsme veškerá vylepšení, která jsme měli. Nové přední křídlo konečně začalo fungovat a to se v kvalifikaci projevilo.“

„Celá kvalifikace probíhala hladce. Já jsem na posledním výjezdu z poslední zatáčky nevyužil DRS. Ale, jsme tady a zítra to bude dlouhý závod na velice náročné trati.“

„Degradace pneumatik bude velmi důležitá. Snad, pokud bude vyvážení stejně dobré jako dnes, by to mělo být v pohodě.“

Gutiérrez vyrovnal svůj nejlepší výsledek

Nadšený byl také Esteban Gutiérrez. Mexičan vyrovnal svůj nejlepší kvalifikační výsledek, když skončil desátý. Po náročném průběhu víkendu měl z umístění o to větší radost.

„Mám takovou radost za celý tým,“ řekl. „Bylo překvapivé přijet do kvalifikace a dostat oba vozy do Q3, jelikož jsme víkend zahájili v úplně jiné pozici.“

„Ve druhém tréninku jsme ztratili spoustu času a nebyli jsme úplně spokojení s vyvážením vozu, ale jako týmu se nám podařilo všechno dohnat. Je to skvělá dovednost, kterou si musíme udržet, jelikož to dnes skutečně hrálo velkou roli.“

„Tlačili jsme, jak jsme jen mohli a bojovali jsme až do konce. Jsem opravdu hrdý na celý tým. Bez nich, bez mých kluků, mých inženýrů, mých mechaniků by to dnes nebylo možné. Takže to, čeho jsme dnes dosáhli, chci věnovat jim. Zítra pojedu na maximum a nebudu se ohlížet za sebe.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Räikkönen příjemně překvapený, také Vettel má z výkonnosti vozu radost

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)