Haas po nehodě v Bahrajnu už nechce Grosjeana finančně podporovat v IndyCar

Gene Haas oznámil, že v šampionátu IndyCar nebude sponzorovat Romaina Grosjeana. Názor změnil poté, co měl Francouz při svém posledním startu ve formuli 1 ve Velké ceně Bahrajnu vážnou nehodu.
Foto: Getty Images / Jared C. Tilton
Haas po nehodě v Bahrajnu už nechce Grosjeana finančně podporovat v IndyCar | Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

Grosjean pro tým Haas ve formuli 1 závodil posledních pět sezón. Ta poslední přitom pro něj vloni skončila předčasně, když tři závody před koncem roku měl vážnou nehodu na okruhu v Bahrajnu, kdy se svým vozem narazil do bariéry a z hořícího monopostu se dostal jen s popáleninami na rukou a vymknutým kotníkem. Do zbývajících dvou závodů sezóny již nenastoupil.

Letos bude 34letý Francouz působit u týmu Dale Coyne Racing ve formulovém šampionátu IndyCar. V rámci smlouvy se ale zúčastní jen závodů na městských a klasických okruzích. Grosjean tento týden s týmem poprvé testoval na okruhu v Alabamě.

Cítím bolavé bicepsy, říká nováček v IndyCar Grosjean

Cítím bolavé bicepsy, říká nováček v IndyCar Grosjean

O konci Grosjeana i Kevina Magnussena u týmu Haas ve formuli 1 bylo jasno už měsíc před nehodou v Bahrajnu. Šéf týmu Gene Haas nejprve jednal o možnosti sponzorovat Grosjeana po jeho přestupu do IndyCar, po nehodě však svůj názor změnil.

„Zeptal se nás, zda bychom byli ochotni sponzorovat ho v IndyCar a myslím, že na začátku jsem tomu byl poměrně otevřený,“ řekl Haas pro Racer.

„Když ale havaroval v Bahrajnu, byl jsem velmi šťastný, že se nezabil. Poté, co totálně zničil auto, jsem nemohl být šťastnější, že to přežil. Nevím... má manželku a tři děti a řekl jsem mu, že mu nemohu dát peníze, aby šel a zabil se. Cítil jsem, že musí zůstat doma a starat se o rodinu.

28 sekund v pekle. Grosjean popsal, jak se dostal z vozu a co prožíval

28 sekund v pekle. Grosjean popsal, jak se dostal z vozu a co prožíval

„Kdyby byl vůz otočen jen o pár stupňů jinak, nebyl by schopen dostat se skrz svatozář ven a zemřel by tam. Měl obrovské štěstí. A tým měl velké štěstí. Ani si nechci představit, že bych se měl podívat do očí vdově nebo dětem. Nedokázal bych to. Tak jsem mu řekl 'Ne, zůstaň doma, už ti v tomto nemohu pomoci'.“

Haas podle svých slov už nechce Grosjeanovi pomáhat pokoušet štěstí po vážné nehodě.

„Grosjean je skvělý jezdec. Má opravdu dobré dny, kdy je podle mě stejně dobrý jako kterýkoliv jiný pilot. Miluje řízení a je to jeho rozhodnutí. Já jen nechci být součástí špatného rozhodnutí. Stejně jako on jsem šťastný, že unikl smrti,“ dodává Haas.

„Byl to nejšťastnější den celé historie Haas F1, když Grosjean dokázal přežít relativně bez úhony. Kdyby byl prostor ve svatozáři menší než jeho helma, zemřel by. Měl k tomu velmi blízko. Jsem proto velmi šťastný. Byl to zřejmě nejšťastnější den v závodění, když jsem ho viděl vyskakovat z vozu.“

Další článek: Hrozivá havárie a červená vlajka. Zkrácený druhý závod v Rijádu vyhrál Bird

9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.
15. září | Šéf Astonu Martin Otmar Szafnauer odmítl spekulace o neshodách a třenicích se Sebastianem Vettelem jako 100 % nesmysl. Vettel má být brzy potvrzen také pro příští rok.