Esteban Gutiérrez si pochvaluje monopost VF-16 týmu Haas, který je prvním modelem vozu formule 1 z dílny tohoto amerického týmu.
„Miluju, když ho řídím,“ řekl Gutiérrez. „V minulosti jsem seděl ve voze, které bylo obtížné nastavit tak, abyste z něj měli dobrý pocit a věděli, co od něj čekat a ve kterých momentech s ním můžete jet na limitu. Ve VF-16 jsem se hned cítil velmi dobře. Dobrý základ je vždy pozitivním znamením. Je to skvělý vůz.“
Gutiérrez se sice v předsezónních testech s vozem nevyhnul problémům, když měl problémy s turbem; přípravy týmu na novou sezónu však podle něj šly lépe, než čekal.
„Coby novému týmu se nám podařilo dostat vůz na trať a v prvním dni jsme odjeli slušný počet kol. Co je ale nejdůležitější, poznali jsme auto, což bylo po měsících příprav velkým otazníkem.“
„Když jsem ten vůz viděl poprvé na papíře, představoval jsem si ten pocit. Pak jsem konečně dorazil do Barcelony. Vyjel jsem k instalačnímu kolu a po dvou třech zatáčkách jsem už něco mohl říct o voze. Byl to velmi zajímavý okamžik.“
Šéf týmu Guenther Steiner prozradil, že jak Gutiérrez, tak druhý pilot Romain Grosjean zhodnotili nový vůz podobně.
„Oba se k vozu a k jeho chování vyjádřili stejně,“ řekl. „Když jsme poslali Romaina na trať v den, kdy jsme měli ten problém s brzdovým systémem, tak řekl: 'Kluci, s brzdami něco není v pořádku.' Bylo velmi obtížné najít tu závadu, jelikož je to elektronika, ale věřili jsme mu. Když totiž udělal dvě chyby, věděli jsme, že je něco špatně.“
„Poslední den jsme nechali Romaina v autě po obědě o hodinu déle, abychom mohli dokončit nějakou práci na nastavení. Pak jsme tam posadili Estebana a ten provedené změny pochválil. Pro oba jezdce máme tedy základní nastavení, které bude v Austrálii velmi podobné.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson