Haas je stabilnější než Renault a McLaren, říká Magnussen

Kevin Magnussen prošel ve formuli 1 třemi týmy. U Haasu je zatím nejspokojenější.
Haas je stabilnější než Renault a McLaren, říká Magnussen

Kevin Magnussen debutoval ve formuli 1 v roce 2014. O rok později musel uvolnit sedačku u McLarenu Alonsovi, kterého nahradil v prvním závodě v Austrálii. Do závodu ale tehdy kvůli technickému problému neodstartoval. V dalším roce jezdil pro Renault a od loňského roku je u Haasu.

Magnussen pro Motorsport.com řekl, že jeho první dva roky ve formuli 1 byly hrozné, velmi nestabilní a se ztrátou sedačky. U Haasu je nyní mnohem spokojenější a vše si více užívá. Důvod? Haas je podle něj stabilnější, není rozhádaný a atmosféra v týmu je dobrá. „Myslím, že to ukazuje na kvalitu týmu. Dokáží přijímat rozhodnutí, odhodlat se a vybrat si směr. Ve vedení nejsou žádné boje nebo názorové odlišnosti.“

Magnussen také cítí, že ho Haas chce. V předešlých dvou týmech to bylo jiné.

„Začátek mé kariéry ve formuli 1 byl hodně nestabilní,“ řekl. Do F1 přišel Magnussen jako šampion série Renault 3.5. Při svém debutu ve F1 získal hned pódium. Pak už to ale bylo horší.

„Začátek mé kariéry ve formuli 1 nebyl nejlepší. Když jsem přišel z nižší série, byl jsem v životní formě, ale přišel jsem o ni.“ 

„Tým, se kterým jsem se do F1 dostal, byl velmi nestabilní, vedení bojovalo. Tlak byl obrovský, protože jsme věděli, že je to všechno mezi mnou a Jensonem. Začali jsme dělat chyby. Z toho pramení nervozita a pak nepodáváte dobrý výkon.“

Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Magnussen pak zamířil k Renaultu. Francouzi si ho prý vybrali kvůli nedostatku jiných možností a tým také nebyl zrovna stabilní.

„Neměl jsem tam podporu, kterou jsem potřeboval. Stále si myslím, že jsem dělal dobrou práci, ale už od začátku byli rozhodnutí, že pro ně nejsem tím správným člověkem.“

„Haas naštěstí viděl potenciál a dal mi šanci. Nabídli mi dohodu, ve které jsem viděl stabilitu.“

Magnussen si myslí, že u týmu zůstane i v příštím roce. 

Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Další článek: Renault přiznal, že podcenil současná motorová pravidla

22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.
21. února | Latifiho dnes podle Williamsu zastavil senzor.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00