Oba jezdci Haasu byli diskvalifikováni. Technický delegát FIA Jo Bauer zjistil porušení pravidel.
Porušení technických pravidel znamená diskvalifikaci z výsledků dané relace.
U obou vozů Haasu bylo odhaleno porušení článku 3.10.10. h), který se týká DRS. Systém DRS se otevře a pomoci měřidla se zkoumá vzniklá mezera – nesmí přesáhnout 85 mm (viz obrázek v tweetu níže). Bauerovo měření však ukázalo, že oba vozy tuto hranici překročily na levé i pravé straně.
„Tým vysvětlil, že se jednalo o důsledek neúmyslné chyby při nastavení mezery mezi klapkami křídla,“ uvedli stewardi.
„Použité křídlo bylo nové konstrukce, která byla poprvé použita v Monaku. Starý design byl nastaven tak, aby odpovídal předpisům s největší mezerou měřenou od středu křídla.
„Podle nové konstrukce byla největší mezera na krajích křídla, ale tým neproškolil své mechaniky, aby nastavili mezeru podle nové konstrukce, což vedlo k nedodržení předpisů.“
„Křídlo bylo jinak v souladu s technickými předpisy a technický tým FIA potvrdil, že je spokojen s vysvětlením chyby ze strany týmu.“
Za stejné porušení pravidel byl v Brazílii v roce 2021 diskvalifikován Lewis Hamilton. Mercedes tehdy uvedl, že zadní křídlo bylo poškozené. V případě obou vozů je to ale nepravděpodobné a problém spíše souvisí se současnou specifikací křídla, kterou Haas do Monaka přivezl.
Hülkenberg se kvalifikoval na 12. místě, Magnussen na 15.