Šéfa Haasu překvapilo zlepšení jeho týmu v posledních závodech loňské sezóny.
Haas vloni svůj vůz nevyvíjel. Jen na začátku provedl během zimy nutné úpravy, aby jejich vůz vyhovoval novým pravidlům. Tým se plně soustředí na letošní rok.
Steiner přiznal, že bylo těžké motivovat zaměstnance, když tým jezdil poslední bez šance na zisk bodů.
„Musíte jim říct, že nejsou hloupější a ani horší, že to bude lepší, jen naše auto není vyvinuté. Je to příliš jednoduchá odpověď – když jeden rok nic neuděláte, tak skončíte tady,“ řekl Steiner pro Autosport.
„Na druhou stranu, v posledních dvou závodech jsem nemohl uvěřit, že jsme byli jen desetinu nebo dvě od konce středu pole. S autem, které je skoro dva roky staré, to nechápu.“
Je sice pravdou, že Ferrari nasadilo vylepšení pohonné jednotky, ale Haas ho neměl – zejména z toho důvodu, že by musel nasadit nadlimitní komponenty. Zlepšení amerického týmu tak s tímto nesouviselo. Na otázku, zda se na zlepšení částečně podílely rostoucí zkušenosti jeho jezdců, Steiner odpověděl, že ostatní týmy si měly v roce 2021 vytvořit větší náskok na Haas díky vývoji.
„Ostatní měli mít větší náskok, vyvinuly své vozy. Poslední dva závody byly pro mě velmi zvláštní. V Saúdské Arábii, kde se jezdí velmi dlouhé kolo, jsme zaostali jen o jednu a půl desetiny. A v závodě jsme bojovali s jedním z Williamsů. Možná jeli pomaleji?“
„Jakmile můžete o něco bojovat, je to jiný scénář, jiná atmosféra, jiný způsob života.“
Mick Schumacher dokázal v Abú Dhabí bojovat s jezdcem Williamsu Nicholasem Latifim a držel ho za sebou 22 kol, než Latifi havaroval, což si vynutilo vyjetí safety caru.
Schumacher uvedl, že pokrok v závěru sezony byl „možná“ výsledkem jeho rostoucích zkušeností, ale také si myslel, že tým našel nové způsoby nastavení vozu VF-21.
„Jako tým jsme také našli jiný způsob, jak přistupovat k víkendům a k nastavení,“ řekl Schumacher pro Autosport.
„Myslím, že jsme opravdu našli, co od auta chceme, což se ukázalo během posledních několika týdnů.“