Haas a Renault budou v Silverstonu experimentovat. Grosjean se vrací k balíčku z Austrálie

Některé týmy budou v Británii experimentovat, aby se pokusily vyřešit své problémy.
Haas a Renault budou v Silverstonu experimentovat. Grosjean se vrací k balíčku z Austrálie

Ve formuli 1 je běžné, že každý z jezdců jednoho týmu jezdí během pátečních tréninků s jinou specifikací aerodynamického balíčku. Haas však pro víkend v Silverstonu sáhne k hodně radikálnímu kroku. Romain Grosjean se vrátí po celý víkend k balíčku z Austrálie.

Má to dva důvody. Haas bude mít data za tři dny a podle Grosjeana není přechod mezi balíčky v průběhu víkendu tak jednoduchý.

Haas se snaží vyřešit své problémy, které ho dostaly až na předposlední místo v šampionátu. Grosjean se navíc od nasazení balíčku ve Španělsku necítí ve voze dobře. Už tehdy měl pochybnosti, ale data ukazovala, že je vše v pořádku, a tak tým díly na voze ponechal.

Kevin Magnussen naopak zůstane u nové specifikace. Rozdíly mezi oběma balíčky jsou v oblasti podlahy, nosu, předního křídla, nebo bočnic zadního křídla.

„Pokud jde o výkon, poslední dva závody nám ukázaly, že musíme trochu více pochopit, co se děje,“ uvedl Grosjean.

U Haasu vše špatně. Připadal jsem si jako na vodě, říká Grosjean

U Haasu vše špatně. Připadal jsem si jako na vodě, říká Grosjean

„Začátkem roku jsme měli velmi dobrou kvalifikaci a v závodě to pak nebylo tak dobré. Ale myslím, že jsme pochopili, co se stalo v Číně a také v Bahrajnu a co jsme mohli udělat lépe. Takže to bylo pozitivní. Myslím si, že naše tempo tam mělo větší potenciál, zatímco v poslední době nemá závodní tempo příliš velký potenciál.“

„Myslím, že jsem z toho v posledních třech závodech dostal maximum. Kevin je v kvalifikaci vpředu, ale závod je naprosto opačný. Dokonce jsem mu málem dal kolo.“

Renault zkusí nové nastavení

Problémy má více týmů. Renault je jedním z nich. V šampionátu bojuje s McLarenem, ale v poslední době tahá za kratší konec.

„Měli jsme tam nějaké problémy, s nimiž jsme se v této sezóně nikdy nestáli,“ komentoval problémy francouzské stáje v Rakousku Hülkenberg. „Bylo to trochu výjimečné, neobvyklé a stále trochu nevysvětlitelné.“

Němec věří, že značná část problémů souvisela s charakteristikou okruhu a nebude se opakovat. Hülkenberg také potvrdil, že Renault nemá v Británii žádné nové díly, ale bude zkoušet zcela nové nastavení. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Čtvrtek v Silverstonu. Jezdci si vyzkoušeli kriket, Button jezdil ve voze z roku 2009 [galerie]

17:50 | Jezdci zítra dostanou dvě sady pneumatik C3 2021. Mohou je použít v jakémkoliv pátečním tréninku. Na každé sadě musí odjet nejméně 6 kol a nejméně 6 kol musí odjet ve druhém tréninku.
10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10