Gutiérrez si byl až příliš jistý svou sedačkou u Haasu

Esteban Gutiérrez přiznal, že si byl až příliš jistý udržením své závodní sedačky u týmu Haas také pro letošní sezónu. Americký tým jej nakonec nahradil Kevinem Magnussenem.
Gutiérrez si byl až příliš jistý svou sedačkou u Haasu

Gutiérrez do formule 1 vstoupil v sezóně 2013, kdy získal místo u Sauberu, ve kterém vydržel také v další sezóně. Pro rok 2015 se stal rezervním pilotem Ferrari, než si jej pro svou premiérovou sezónu ve formuli 1 vybral americký tým Haas.

Mexičan měl ale velmi těžkou sezónu, ve které ani jednou nebodoval, naopak jeho týmový kolega Romain Grosjean obsadil s 29 body 13. místo. I proto se nakonec Haas rozhodl pro letošní sezónu podepsat s Magnussenem.

Haas potřebuje bodovat s oběma vozy. Proto odešel Gutiérrez, tvrdí Grosjean

Haas potřebuje bodovat s oběma vozy. Proto odešel Gutiérrez, tvrdí Grosjean

I přesto, že by Gutiérrez rád ve formuli 1 zůstal alespoň v roli rezervního pilota u některého z týmů, zaměřil svou pozornost na formuli E, ve které se představí při závodech v Mexico City a v New Yorku. Za ztrátu sedačky ve F1 přitom nikoho neobviňuje.

„Byl jsem si tím až příliš jistý, a to byla chyba, že jsem si byl až příliš jistý tím, že je o věci postaráno,“ řekl Gutiérrez v rozhovoru pro CNN.

„(V průběhu sezóny) jsem se soustředil na výsledky a byl jsem si jistý, že projekt se bude posouvat vpřed tím způsobem, o jakém jsme se od začátku bavili nebo plánovali.“

„Nakonec, uvědomil jsem si, že tam nebyl ten závazek z druhé strany a časem jsem si uvědomil i to, že nebylo skvělé ani načasování, opravdu je ale neviním. Nikoho neobviňuji.“

25letý pilot se přitom nevzdává svou snahu se v budoucnu do formule 1 vrátit.

„Nikdy nezavírám dveře. Nikdy, nikdy. Skutečně miluji formuli 1,“ dodal. „Neustále chci vidět způsob, jakým můžu růst, že existuje závazek jak z týmu, tak od jezdce, a, řekněme, cesta, na které mohu skutečně dělat kroky vpřed.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Renault se svým motorem dotáhl na Ferrari, říká Bell
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10