Gutiérrez si byl až příliš jistý svou sedačkou u Haasu

Esteban Gutiérrez přiznal, že si byl až příliš jistý udržením své závodní sedačky u týmu Haas také pro letošní sezónu. Americký tým jej nakonec nahradil Kevinem Magnussenem.
Gutiérrez si byl až příliš jistý svou sedačkou u Haasu

Gutiérrez do formule 1 vstoupil v sezóně 2013, kdy získal místo u Sauberu, ve kterém vydržel také v další sezóně. Pro rok 2015 se stal rezervním pilotem Ferrari, než si jej pro svou premiérovou sezónu ve formuli 1 vybral americký tým Haas.

Mexičan měl ale velmi těžkou sezónu, ve které ani jednou nebodoval, naopak jeho týmový kolega Romain Grosjean obsadil s 29 body 13. místo. I proto se nakonec Haas rozhodl pro letošní sezónu podepsat s Magnussenem.

Haas potřebuje bodovat s oběma vozy. Proto odešel Gutiérrez, tvrdí Grosjean

Haas potřebuje bodovat s oběma vozy. Proto odešel Gutiérrez, tvrdí Grosjean

I přesto, že by Gutiérrez rád ve formuli 1 zůstal alespoň v roli rezervního pilota u některého z týmů, zaměřil svou pozornost na formuli E, ve které se představí při závodech v Mexico City a v New Yorku. Za ztrátu sedačky ve F1 přitom nikoho neobviňuje.

„Byl jsem si tím až příliš jistý, a to byla chyba, že jsem si byl až příliš jistý tím, že je o věci postaráno,“ řekl Gutiérrez v rozhovoru pro CNN.

„(V průběhu sezóny) jsem se soustředil na výsledky a byl jsem si jistý, že projekt se bude posouvat vpřed tím způsobem, o jakém jsme se od začátku bavili nebo plánovali.“

„Nakonec, uvědomil jsem si, že tam nebyl ten závazek z druhé strany a časem jsem si uvědomil i to, že nebylo skvělé ani načasování, opravdu je ale neviním. Nikoho neobviňuji.“

25letý pilot se přitom nevzdává svou snahu se v budoucnu do formule 1 vrátit.

„Nikdy nezavírám dveře. Nikdy, nikdy. Skutečně miluji formuli 1,“ dodal. „Neustále chci vidět způsob, jakým můžu růst, že existuje závazek jak z týmu, tak od jezdce, a, řekněme, cesta, na které mohu skutečně dělat kroky vpřed.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
0:04 | Stránky FIA od konce závodu nefungují.
18:22 | Vandoorne dostává další penalizaci. Celkem tedy 30 míst.
14:35 | V Austinu svítá... tedy jen teoreticky, protože prší.
22. října | Stroll dostal penalizaci odsunu o tři místa za incident s Grosjeanem, který byl podle stewardů nebezpečný.
22. října | Magnussen dostal za blokování Péreze penalizaci 3 míst.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink Hamilton (1:36.335)
2. trénink Hamilton (1:34.668)
Sobota 21. října 2017
3. trénink Hamilton (1:34.478)
Kvalifikace Hamilton (1:33.108)
Neděle 22. října 2017
Závod Hamilton