Gutiérrez: Přestup do Ferrari představoval velký risk

Esteban Gutiérrez má pocit, že jeho rozhodnutí připojit se k týmu Ferrari v roli rezervního pilota bylo tím největším rizikem, které v rámci kariéry podstoupil.
Gutiérrez: Přestup do Ferrari představoval velký risk

Po dvou letech strávených u Sauberu přišel Mexičan po sezóně 2014 o místo u švýcarského týmu a přesunul se do stáje z Maranella.

Tam však působil pouze na pozici rezervního jezdce, jelikož Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen měli své sedačky jisté. Gutiérrez tak mohl jen doufat, že se naskytne další šance na místo závodního pilota.

Ta přišla s příchodem týmu Haas, který jej angažoval spolu s Romainem Grosjeanem.

„Byl to zřejmě největší risk mého života,“ řekl Autosportu Gutiérrez. „V životě někdy ale musíte takhle zariskovat a nebát se toho. A já se nikdy nebál.“

„Byl jsem si vědom, do jakého rizika jdu, věděl jsem ale, že je to i příležitost. Bylo to také o tom, že mě Ferrari bere do svého týmu.“

Moje zkušenosti z Ferrari Haasu pomohou, věří Gutiérrez

Moje zkušenosti z Ferrari Haasu pomohou, věří Gutiérrez

„Stanovil jsem si jasné cíle pro to, abych udělal potřebné kroky k dosažení další závodní sedačky v následujícím roce. Samozřejmě, že jsem se díval směrem k týmu Haas, a mému vztahu k Ferrari. Snad to přinese další příležitosti, abych se v budoucnu dostal na vrchol formule 1.“

Mexičanovi přitom podle jeho slov velmi pomohlo, že v minulém roce mohl při práci sledovat Vettel, Räikkönena i celý tým Ferrari.

„Během celé své kariéry, stejně jako nyní, jsem si užíval možnost sledovat a učit se dobrým věcem od ostatních,“ dodal. „Bylo to klíčové. Dalo mi to příležitost vidět věci z jiného pohledu.“

„Mohl jsem se učit a sledovat ty nejlepší - nejlepší inženýry, nejlepší jezdce Kimiho a Sebastiana, nejlepšího šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, který je úžasným člověkem, a další skvělé lidi uvnitř stáje.“

I přes náročné období, které si prožil v Sauberu, však věří, že jeho zkušenosti z F1 týmu Haas pomohou.

„Upřímně, nejvíce jsem se toho naučil v posledních třech letech.“

Foto: Getty Images / Andrew Hone

Další článek: ANKETA: Chyběl by vám Pastor Maldonado v F1?

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10