Grosjeanovo zastavení způsobil elektrický problém

Grosjeanovo zastavení způsobil elektrický problém

Ve druhém pátečním i dopoledním sobotním tréninku vypadal tým Haas silně. Romain Grosjean dobrý výsledek sedmým místem potvrdil také v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska, i když v jejím závěru musel vůz odstavit.

Tým Haas podle něj stále vyšetřuje příčinu toho, proč jeho vůz ztratil výkon a přešel do anti-stall módu. Podle prvních zjištění však došlo k odpojení jednoho z kabelů.

Po prvních pokusech ve třetí části kvalifikace vypadal Grosjean silně, když mu patřila průběžná sedmá pozice. Krátce poté, co si dojel pro poslední sadu ultra měkké směsi pneumatik, však jeho inženýři zjistili problém a Grosjean měl dojet pomalu do boxů. Za třetí zatáčkou však jeho vůz přešel do anti-stall módu, kvůli čemuž zůstal stát na trati.

„Vyjeli jsme na nových pneumatikách a pak jsme měli problémy s ovladatelností,“ popsal Grosjean situaci pro televizi Sky Sports F1. „V autě jsme udělali nějaké změny, ale po první zatáčce mi kluci řekli, ať zpomalím. Pak jsem ale úplně ztratil kontrolu nad převodovkou a spojkou a auto ve vracečce přešlo do anti-stall módu, takže jsem nikam nemohl jet a musel jsem auto zastavit.“

„Pořád je to jen 26. nebo 27. velká cena pro tento tým, takže je tu stále spousta věcí, které se musí naučit. Věřím, že by to mělo být v pořádku, byl to jen elektrický konektor, který se odpojil. Nic šíleného.“

Problémy se ale v kvalifikaci nevyhnuly ani jeho týmovému kolegovi Kevinu Magnussenovi. Dánovi na konci první části kvalifikace na jeho voze selhalo zadní zavěšení. Magnussen se sice probojoval svým časem do Q2, nicméně do ní nenastoupil a do závodu tak odstartuje z 15. pozice.

„Nevím, co se stalo Kevinovi, ale s tím problémem se zavěšením to byla smůla, jelikož byl po celý víkend velmi rychlý,“ dodal Grosjean. „Vzájemně jsme se podporovali, abychom byli rychlejší a dnešní výsledek ukazuje, že když to funguje správně, tak to jde dobře.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud